حسینی‌شاهرودی : کارگروه  بررسی حضور ایران در FATF  هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،گفت: کارگروهی که درکمیسیون اقتصادی برای تهیه گزارش نهایی درباره عضویت جمهوری اسلامی ایران در FATF تشکیل شده بود هنوز به جمع بندی کامل نرسیده است.

سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با بیان اینکه کارگروهی که مقرر شده بود تا در کمیسیون اقتصادی گزارش نهایی درباره عضویت جمهوری اسلامی ایران در FATF را بررسی کند هنوز به جمع بندی کامل نرسیده است بیان داشت: این کارگروه فصلهای مختلفی که درحوزه FATF بیان شده است را با دقت بیشتری پایش می کنند ضمن اینکه برای بررسی ابعاد مختلف آن تقسیم به کار شده است که این موضوع از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس و مرکز پژوهش ها در دست تدوین بود که بزودی جمع بندی ها نهایی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: هرگونه همکاری دولت با موسسات مالی و بانکی بین المللی نیازمند هماهنگی با مجلس است بطوری که دراین طرح احکام، قوانین و تکالیفی برای دولت مشخص می شود که دولت در همکاری و عضویت با این نهادها باید بر اساس یک سری تکالیف عمل کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اظهار داشت: در این خصوص از وزیر محترم اقتصاد ،برخی از روسای بانک های دولتی وخصوصی و از افراد صاحب نظر در این حوزه دعوت شده و نظرات آنها گرفته شده و انشالله گزارش جامع و کاملی برای این امر تدوین خواهد بود.

حسینی شاهرودی در ادامه در پاسخ به این سوال که هم اکنون چند بانک داخلی به حوزه سوئیف وارد شده اند گفت:با توجه به گزارش های واصله از منظر ما نهایتا یک یا دو تا بانک در این چهارچوب ورود کرده اند اما بانک مرکزی اعلام می کند که تعداد این بانک های بیشتر از آمار اعلامی است.

وی افزود: متاسفانه بانک های دانه درشتی که بتوانند مشکلات اساسی حوزه (ال سی) ومبادلات تجاری بانکی ما را در اروپا انجام بدهند هنوز با مشکل مواجه هستند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در پایان تاکید کرد: با توجه به اولویت هایی که در کمیسیون داشتیم و مباحث کلان حوزه اقتصاد متاسفانه این موضوع به تعویق افتاد امیدواریم خیلی سریع این جمع بندی نهایی صورت گرفته و به مجلس ارائه بدیم.

به گزارش ایسکانیوز، گروه کاری اقدام مالی (FATF) از سال 1989 میلادی و زیر نظر گروه هفت کشور صنعتی (G7) ایجاد شد. این گروه به‌ عنوان یک سیاست‌گذار پرنفوذ در حوزه مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم، دستورالعمل ارائه می‌کند.

301

کد خبر: 822136

وب گردی

وب گردی