مشارکت 36 درصدی تهرانی ها در ورزش همگانی/ سال 95، گزارش مرگ کارتن خواب نداشتیم

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در سال 95 مرگ هیچ کارتن خوابی در سطح شهر تهران گزارش نشد

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، مجتبی عبداللهی با حضور در سیصد و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس اسناد بالا دستی، برنامه 5 ساله اول و دوم شهر تهران، شهرداری از یک سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی تبدیل شد.
وی افزود: بر این اساس، کاهش فاصله شمال تا جنوب، مسجد محوری، تحکیم خانواده، غنی سازی اوقات فراغت و ... به عنوان اساسی ترین محور سلامت در دستور کار قرار گرفت.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ترسیم برنامه پنج ساله اول و دوم شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس این دو برنامه، تلاش شد شهروندان بتوانند در کنار هم در محیطی اسلامی، با آرامش و پویا زندگی کنند.
عبداللهی در خصوص وظایف تعریف شده برای معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهارکرد: توسعه زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی، توانمندسازی و توسعه خدمات اجتماعی از جمله وظایف تعریف شده برای معاونت اجتماعی شهرداری بوده است.
وی در رابطه با اقدامات معاونت فرهنگی شهرداری به منظور ارائه خدمات به شهروندان گفت: ایجاد و توسعه زیر ساخت های فرهنگی، مذهبی، ورزشی، هنری، خدمات رفاهی و مراکز ویژه بانوان از جمله مهم ترین اقدامات ما در مدیریت شهری در حوزه فرهنگی بوده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از افزایش زیرساخت ها در شهر تهران طی 12 سال اخیر خبرداد و اظهارکرد: 7هزار و 63 زیر ساخت در مجموعه شهرداری داریم که از این تعداد 3 هزار و 565 زیر ساخت در دوره 12 ساله حضور محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران ایجاد شده است.
وی با اشاره به افزایش تعداد مساجد در سطح شهر تهران طی سال های اخیر گفت: در 12 سال گذشته 214 مسجد در سطح شهر تهران احداث شده و اکنون تعداد مساجد تهران به هزار و 908 مسجد رسیده است.
عبدالهی در خصوص نمازخانه های ساخته شده در اماکن عمومی طی 12 سال گذشته تصریح کرد: سال 84، تعداد نمازخانه های عمومی سطح شهر تهران 66 نمازخانه بود که اکنون تعداد نمازخانه ها به 492 نمازخانه افزایش یافته است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با ارائه آماری از تعداد کتابخانه های عمومی فعال در سطح شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر 543 کتابخانه و قرائت خانه در سطح شهر تهران دایر است که 70 کتابخانه به طور شبانه روزی به شهروندان خدمات ارائه می دهند.
وی در خصوص اقدامات توسعه ای به منظور افزایش تعداد مجموعه های ورزشی در سطح شهر تهران اذعان کرد: سال 84، تعداد مجموعه های ورزشی شهرداری 168 مجموعه بود که اکنون تعداد این مجموعه ها به هزار و 106 رسیده است.
عبدالهی افزود: سال 84 حدود 5 درصد مردم تهران در بحث ورزش همگانی مشارکت داشتند که این آمار در سال 95 از 5 درصد به 36 درصد افزایش پیدا کرده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به زیرساخت های هنری ایجاد شده در سطح شهر تهران گفت: سال 84، تعداد سالن های سینما و آمفی تئاتر های شهرداری 66 سالن بود که این میزان اکنون به 235 مجموعه افزایش یافته است.
وی از افزایش 50 هزار صندلی سینما به ظرفیت سینماهای شهرداری خبرداد و تصریح کرد: سال 84، تعداد صندلی های سینمای شهرداری 24 هزار صندلی بود که اکنون این تعداد به 73 هزار صندلی رسیده است.
عبداللهی در خصوص زیرساخت های فراهم شده در حوزه خدمات اجتماعی خاطرنشان کرد: سال 84، در بحث خدمات رفاهی و اجتماعی یک مجموعه داشتیم که اکنون تعداد مراکز کارآفرینی و مددسراهای شهر تهران به 377 مرکز رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر 18 گرمخانه در سطح شهر تهران فعال است و گنجایش این بخش، 3 هزار نفر است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه " سال 95، مرگ هیچ کارتن خوابی در تهران صورت نگرفت" اظهارکرد: با اقدامات صورت گرفته، سال گذشته مرگ هیچ کارتن خوابی گزارش نشد.

عبداللهی با اشاره به فعالیت مراکز صبح رویش در شهر تهران گفت: در مراکز صبح رویش، افرادی که از سن تحصیل آن‌ها گذشته و به مدرسه نرفته اند، وارد مدرسه می‌شوند.

وی افزود: اکنون در سطح شهر تهران ۳ مرکز صبح رویش در حال فعالیت است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در خصوص اقدمات شهرداری به منظور راه اندازی مراکز کوثر در سطح شهر تهران خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته ۷۸ مرکز کوثر ویژه بانوان سرپرست خانوار در سطح شهر تهران ایجاد شده تا بانوان سرپرست خانوار بتوانند برای خود شغلی دست و پا کنند.
عبداللهی با اشاره به طراحی ۶ بوستان ویژه بانوان اذعان کرد: به منظور تکریم بانوان، ۶ بوستان ویژه برای زنان تهرانی راه اندازی شد تا این افراد بتوانند از این بوستان‌ها بهره‌مند شوند.
وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته به منظور احیای خانه‌های قدیمی در شهر تهران تصریح کرد: یکی از این مجموعه ها، خانه سیمین و جلال بود که اکنون کار احیای این خانه با نظارت خانواده سیمین و جلال آل احمد در حال آماده شدن است و به زودی به بهره برداری می‌رسد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اصلاح ساختار معاونت اجتماعی را یک الزام دانست و اظهارکرد: سال ۸۴، ساختار معاونت اجتماعی شهرداری تغییر کرد و پرسنل نیز دوره‌های تخصصی را پشت سر گذاشتند.
عبداللهی افزود: در حال حاضر ۱۰ درصد از اعتبارات شهرداری تهران به حوزه اجتماعی و فرهنگی اختصاص یافته و این رقم قابل توجه است.
وی با مناسب توصیف کردن اقدامات صورت گرفته در حوزه مشارکت شهروندان در امور فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: طرح‌های مختلفی برای شهروندان در تمام سنین پایه گذاری شد و این طرح‌ها در موضوعات مختلف بود.

705

کد خبر: 822160

وب گردی

وب گردی