خلاء قانونی نظارت بر عطاری‌ها/ فروش داروی گیاهی در عطاری‌ها ممنوع

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از آنجایی که عطاری‌ها مجوز فعالیت خود را از سازمان دیگری دریافت می‌کنند و نوع فعالیت آن‌ها مربوط به وزارت بهداشت بوده این موضوع باعث ایجاد خلاء قانونی در نحوه نظارت بر این مراکز شده است

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس،حسین رضایی‌زاده، رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص نحوه نظارت بر فعالیت عطاری‌ها و مراکز فروش گیاهان دارویی اظهار کرد: در حال حاضر عطاری‌ها بعنوان واحد صنفی در حال فعالیت هستند و برای فعالیت ملزم به دریافت جوز از وزارت صنعت،معدن و تجارت هستند.

وی افزود: نکته اساسی در خصوص فعالیت این مراکز ارتباط نوع فعالیت آن‌ها با سلامت مردم جامعه است و وظیفه نظارت بر سلامت مردم جامعه بر عهده وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم جامعه قرار گرفته است.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: از آنجایی که عطاری‌ها مجوز فعالیت خود را از یک سازمان دیگر دریافت می‌کنند و نوع فعالیت آن‌ها مربوط به وزارت بهداشت بوده این موضوع باعث ایجاد خلاء قانونی در نحوه نظارت بر این مراکز شده است.

رضایی زاده تصریح کرد: لازم است برای حل شدن این مشکل با همگرایی سازمان‌ها راهکاری تهیه شود.

وی در پایان گفت: طبق ضوابط عطاری‌ها فقط محل فروش گیاهان دارویی هستند و به شکل طبقه‌بندی شده باید اقدام به فروش گیاهان خام کنند و فروش هر نوع داروی گیاهی در این مراکز مجاز نیست.

705

کد خبر: 822173

وب گردی

وب گردی