اقدامات شناورهای آمریکایی در خلیج فارس به دلیل ترس آنهاست

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اقدامات شناورهای آمریکایی در خلیج فارس دفاعی است نه تهاجمی، چراکه آمریکایی‌ها نگران هستند و می‌ترسند و طبیعی است که هراس دارند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آب‌راه خلیج فارس همانند گذشته تحت کنترل نیروی دریایی سپاه است، اظهار داشت: اقتدار، تسلط و کنترلی که در خلیج‌فارس بوده، همچنان برقرار است و این روند روزافزون است.

وی با بیان اینکه این حضور و اقتدار ایران در کل خلیج فارس از تنگه هرمز تا دریای عمان وجود دارد، بیان کرد: اقتدار ایران در خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه و دریای عمان توسط نیروی دریایی ارتش وجود دارد به‌گونه‌ای که صدها فروند شناور بین نیروی دریایی سپاه و ارتش تقسیم شده و ۲۴ ساعته در دریا حضور دارند و این اقتدار اعمال و روزافزون می‌شود.

سردار فدوی با بیان اینکه آمادگی نیروی دریایی سپاه دائمی و روزافزون است، افزود: به‌لحاظ تکالیفی که برعهده نیروهای مسلح و یگان‌های دریایی گذاشته شده، ضمن آمادگی بالا و دائمی، اقتدار ایران در خلیج فارس و دریای عمان برقرار است.

وی با بیان اینکه آمادگی‌ نیروی دریایی سپاه هیچ‌وقت تعطیل نمی‌شود، گفت: سلاح و تجهیزات جدید نظامی و دفاعی نیروی دریایی سپاه در رزمایش‌های طراحی شده رونمایی و اعلام می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در پاسخ به سئوالی درباره ادعای اخیر آمریکایی‌ها خاطرنشان کرد: عمل آمریکایی‌ها تیراندازی نبوده بلکه هلی‌کوپتری که در منطقه مقابل به پرواز در می‌آید همواره منورها و فلرهایی را ارسال می‌کنند که دفاعی است. اقدامات شناورهای آمریکا در آب‌راه بین‌المللی، "دفاعی" است، اقدامات شناورهای آمریکایی در خلیج فارس دفاعی تهاجمی نیست چراکه آمریکایی‌ها نگران هستند و می‌ترسند و طبیعی است که هراس داشته باشند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس در موضع ترس و دفاع قرار دارند، تصریح کرد: شناورهای آمریکایی‌ها که هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر از خلیج‌فارس حضور دارند، به سبب ترس، در موضع دفاع قرار دارند. خلیج فارس مربوط به ایران و کشورهای منطقه است، یک مجموعه بیگانه در این منطقه وجود دارد و ترسی که وجود داشته طبیعی است چراکه وقتی کسی هراس و ترس دارد، در موضع دفاع قرار می‌گیرد.

301

کد خبر: 822186

وب گردی

وب گردی