سوت قطار گازی مازنی ها کشیده شد

خط لوله دامغان _نکا می‌تواند روزانه ۳۵ میلیون مترمکعب به ظرفیت انتقال گاز کشور نیز اضافه کند با ارزش هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از سوی پیمانکاران و مشاوران داخلی به ثمر نشست.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز؛ خط انتقال گاز دامغان، کیاسر، ساری امروز بعد از ظهر ۱۱مرداماه با حضور مقام‌های ارشد وزارت نفت به بهره برداری می رسد.

خط انتقال گاز دامغان- کیاسر- ساری دارای ۱۲ ایستگاه شیر بین راهی، هشت ایستگاه انشعاب، سه ایستگاه حفاظت کاتدیک، یک ایستگاه ارسال توپک، یک ایستگاه دریافت توپک و یک ایستگاه CGC است.

در احداث این خط انتقال گاز، حدود ۱۴۵۰۰ شاخه لوله ۴۲ اینچ به وزن ۸۴ هزار تن و بالغ بر ۲۰۰ تن الکترود برای جوشکاری مورد نیاز بوده که به طور کلی از کارخانجات داخلی تامین و به همراه دیگر اقلام مورد نیاز با پنج هزار تریلر به محل کارگاه‌های پروژه حمل شده است.

خط لوله گاز دامغان به نکا یک خط انتقال گاز راهبردی به شمار می‌آید که با بهره برداری از آن می‌توان استمرار و پایداری گاز مازندران در همه فصول سال به‌ویژه در زمستان را که مردم مازندران نگرانی افت فشار گاز را دارند، برطرف کرد.

این خط لوله که می‌تواند روزانه ۳۵ میلیون مترمکعب به ظرفیت انتقال گاز کشور نیز اضافه کند با ارزش هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از سوی پیمانکاران و مشاوران داخلی به ثمر نشست.

402

کد خبر: 822207

وب گردی

وب گردی