یکی از اقدامات خوب پلیس در جهت تامین امنیت، برپایی مؤسسات حفاظتی و مراقبتی بود

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با اشاره به لزوم به کارگیری تجهیزات دفاع شخصی بر اساس قانون بر ضرورت آموزش این ضوابط و قواعد به کارکنان مؤسسات حفظتی و مراقبتی و در سطح پایین‌تر از آن، به شهروندان تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ، سردار محمد شرفی در آیین اختتامیه کارگاه آموزشی تجهیزات دفاع شخصی مرکز انتظام ناجا افزود: برای استفاده از تجهیزات دفاع شخصی همانند سلاح بایستی علاوه بر حاکم بودن قوانین، مهارت به کار بردن آنها نیز آموزش داده شود، چون استفاده از تجهیزات برای شخص، مسئولیت قانونی ایجاد می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه اگر این تجهیزات بر اساس استانداردها و ضوابط استفاده نشود بدون شک بعدها مشکل ایجاد می کند، گفت: مؤسساتی که دارای درجه 1 و 2 هستند و یا قصد اخذ این درجه را دارند، از این طریق می توانند تجهیزات دفاع شخصی را در اختیار متقاضیان قرار دهند بنابراین در درجه نخست، موسسات مذکور باید علاوه بر آشنایی با این تجهیزات، نحوه به کارگیری آن را بدانند تا بتوانند به مردم آموزش دهند و آنها را آگاه کنند که خدای ناکرده، اتفاق ناگواری رخ ندهد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: امنیت یک فرایند است و مسئله فردی نیست، در شرایطی که کشور ما بیش از هر زمان دیگری به تامین امنیت نیاز دارد همه باید در جای خود بوده و نقش خود را دقیقا اجرا کنند تا امنیت برقرار شود.
این مقام ارشد انتظامی درباره امنیت روانی و عینی، گفت: آرامش و امنیت روانی به باورها و مراتب دینی، ایمانی و اعتقادی انسان باز می‌گردد که مصداق آن آیه شریفه 'با یاد خدا دل‌ها آرام می‌گیرد'، است؛ نیروی انتظامی با مردمی کردن امنیت، علاوه بر ایجاد امنیت ذهنی مردم، امنیت عینی را نیز مورد توجه قرار داده است.
وی افزود: در بخش امنیت عینی یا انضمامی شاخص‌هایی مانند نرخ و میزان آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که به لحاظ قانونی منع و مشکلی ندارند در حالی که این آسیب‌ها به صورت مستقیم در امنیت جامعه تاثیرگذار هستند که باید به آنها توجه کرد؛ در صورت برقراری امنیت عینی، امنیت ذهنی نیز به دنبال آن خواهد آمد.
سردار شرفی، توانمندی‌های نیروی انتظامی را دیگر عامل تاثیرگذار بر امنیت دانست و خاطرنشان کرد: اگر پلیس مقتدر باشد و بتواند از همه امکانات خود در انجام ماموریت ها بهره ببرد آنگاه می‌توان به تامین شایسته امنیت خوشبین بود.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا، به نقش تاثیرگذار تعاملات بین سازمان‌ها اشاره و بیان کرد: در صورت افزایش این تعاملات و نمود آن در جامعه، قطعاً امنیت برقرار و ارامش، نمود پیدا می کند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: یکی از اقدامات خوب پلیس در جهت تولید و تامین امنیت، برپایی مؤسسات حفاظتی و مراقبتی بود که با استقبال مردمی مواجه شد و مورد حمایت جامعه قرار گرفت و در ارتقاء احساس امنیت نقش بسزایی داشته است.
سردار شرفی با تاکید بر اینکه آثار و دستاوردهای مؤسسات حفاظتی و مراقبتی و تحویل تجهیزات دفاع شخصی در بالا بردن احساس امنیت روانی باید مشخص، مدون و اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد: با منتشر شدن آثار مثبت این مشارکت مردمی، فضای بیشتری برای برون‌سپاری خدمات انتظامی و مشارکت دادن هرچه بیشتر مردم در عرصه تامین امنیت ایجاد خواهد شد.

705

کد خبر: 822228

وب گردی

وب گردی