کارآفرینان موفق از هوش تجربی برخوردار هستند

یک کارشناس اقتصادی گفت: کارآفرینانی که از هوش تجربی برخوردارند در بازار کسب و کار همواره موفق تر از فارغ التحصیلان و افرادی با هوش بالای نظری هستند.

به گزارش ایسکانیوز؛ امیر راکبی کارشناس اقتصادی و مشاور کارآفرینی با بیان این مطلب اظهار داشت: بیشتر تجارت آفرینان در فضای کسب و کار کسانی هستند که دارای گستره وسیعی از علایق، مهارت ها و تجربیات هستند با این وجود داشتن عمق حداکثری در نکات یاد شده و توجه بیش از حد به تکنیک های نظری چندان اهمیتی ندارند.

او تصریح کرد: بسیاری از افراد تصور می کنند که برای تبدیل شدن به یک کارآفرین به اندازه کافی باهوش نیستند و یا تحصیلات دانشگاهی مرتبط ندارند، درحالی که ثابت شده، تجارت آفرینان برتر همواره مدیون تجربه و سخت کوشی خود هستند و ضعف علمی خود را با استخدام افراد تحصیلکرده و نخبه پوشش می دهند.

راکبی با بیان اینکه سخت کوشی کارآفرینان موفق تنها به دلیل انگیزه های مالی نیست افزود: تجارت آفرینان فقط برای پول کار نمی کنند، میزان درآمد برای آنها صرفاً یک برآورد از میزان موفقیت محسوب می شود، این افراد بیش از اینکه به موارد مالی توجه کنند علاقمند به موفقیت، هیجان کار، توسعه شغلی و پیشرفت هستند چرا که انگیزه های مالی سطح مشخصی دارد و کارآفرینان برتر دنیا همواره به دنبال آرزوهای بزرگتر هستند.

این مشاور کارآفرینی ادامه داد: زندگی کارآفرینی مملو از هیجان، پر فراز و نشیب، ناآرام و غیر قابل پیش بینی است و کسانی در این عرصه ماندگار خواهند شد که بتوانند خود را آماده هر اتفاقی کرده و در پیمودن مسیر متزلزل نشوند.

راکبی با بیان اینکه اگر در کارآفرینی پیشرفت نکنید پسترفت خواهید کرد افزود: تغییر جزوی از کارآفرینی است و نمی توان سطح مشخصی برای آن مشخص کرد چراکه فضای کنونی کسب و کار به طور پیوسته درحال تغییر و رو به پیشرفت است و همواره باید در حال پیشرفت بود.

او عامل موفقیت برخی از کارآفرینان را توجه به تحقیق بازار و توسعه فعالیت ها در راستای نیاز مشتری دانست و افزود: شناسایی صحیح و توجه به خواسته های مشتری موضوع پیچیده ای است که امروزه شرکت های بزرگ با راه اندازی بخشی مجزا درصدد شناسایی صحیح نیازهای بازار هستند.

راکبی تشریح کرد: کارآفرینان برتر به آنچه وجود دارد توجه می کنند و آنچه را که به آن توجه نشده میابند، آنها از کنجکاوری، مشاهده و دقت فراوانی برخوردارند و در این بین به دنبال راه اندازی واحد تحقیق و توسعه (R&D) و استفاده از داده ها و اطلاعات آنها هستند به عبارتی کمال گرایی در استارت آپ ها بعد از راه اندازی بخش (R&D) آغاز می شود.

این مشاور کارآفرینی ابراز داشت: تحقیقات متعدد میدانی نشان داده است که یک رابطه مثبت و مستقیم بین تحقیق و توسعه با بهره‌ وری استارت آپ ها وجود دارد، اما این رابطه مثبت در شرکتها با فناوری پیشرفته به مراتب قوی تر از شرکتهایی با فناوری پایین است، با این حال مطالعات نشان از آن دارد که راه اندازی واحد تحقیق و توسعه در هر استارت آپی، تاثیرات با اهمیت، راهبردی و پیشتازانه ای در آن داشته‌ است.

او با بیان اینکه کارآفرینان نوظهور نباید انتظار موفقیت یک شبه داشته باشند افزود: موفقیت همواره از مسیر یادگیری می گذرد، اما متاسفانه اغلب تمایل داریم از شکست ها و تجربیات تلخ درس بگیریم، هر چه بهتر بتوانید نقصان اطلاعات را از شیوه های نظیر کتاب، مقالات، مربیان و دیگر منابع آموزشی برطرف کرد در کسب و کار نیز می توان کمتر اشتباه داشت.

400

کد خبر: 822229

وب گردی

وب گردی