دستگیری دو رهبر اپوزوسیون ونزوئلا

لئوپولدو لوپز و آنتونیو لدسما شبانه توسط نیروهای سازمان اطلاعاتی ونزوئلا از درون خانه هایشان دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی‌ان‌ان، لئوپولدو لوپز و آنتونیو لدسما دو رهبر اپوزوزسیون ونزوئلا در خانه هایشان دستگیر شدند.

همسر لوپز در حساب توئیتر خود نوشت: به یکباره آمدند و لئوپولدو را گرفتند و بردند. نمی دانیم به کجا برده شده و در کجا نگهش داشته اند. اگر اتفاقی برای او بیوفتد، مادورو مقصر اصلی آن است.

لوپز از نوادگان سیمون بولیوار و اولین رئیس جمهور ونزوئلا، کریستوبال مندوزا محسوب می شود که در ماه جولای از زندان ارتش آزاد شده و به خانه بازگشته بود.

همسر آنتونیو لدسما نیز با انتشار ویدئویی از دستگیری همسرش خبر داد. او نیز ضمن اظهار بی اطلاعی از مکانی که احتمالا همسرش بدان منتقل شده است از دستگیری وی توسط افرادی خبر داد که به اختصار روی پلاک ماشینشان نوشته شده بود "سبین". سبین نام اختصاری سازمان اطلاعاتی ونزوئلاست.

لدسما در سال 2009 به مقام ریاست جمهوری ونزوئلا دست یافت. او در اعتراض به تاکتیک های هوگو چاووز دست به اعتصاب غذا زد. در سال 2012 و پس از مرگ هوگو چاووز، نیکلاس مادورو جای او را گرفت.

از طرفی در ماه های اخیر تنش ها در ونزوئلا که به دنبال نارضایتی عمومی نسبت به دولت بود ،افزایش یافته است. در چنین شرایطی دولت ونزوئلا تصمیم بر برگزاری یک همه پرسی برای قانون اساسی گرفت.

طی این همه پرسی، دولت ضمن اعلام شرکت 41% درصدی مردم، شورای تعیین قانون اساسی جدید را تشکیل داد. در حالی که این همه پرسی اعتراضات و مخالفت های فراوانی را در پی داشت.

مقام‌های برگزارکننده رأی‌گیری می‌گویند، هشت میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ، یعنی حدود ۴۱ درصد از واجدان شرایط در این رأی‌گیری شرکت کرده‌اند. این در حالی است که مخالفان که این رأی‌گیری را تحریم کرده‌اند، می‌گویند تنها دو و نیم میلیون نفر در آن شرکت کرده‌اند.

دادگستری ونزوئلا نسبت به برگزاری این همه پرسی توسط دولت شدیدا انتقاد کرد.

801

کد خبر: 822232

وب گردی

وب گردی