دیدار ظریف با وزیر امور خارجه اندونزی

وزیر خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با وزیر خارجه اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در استانبول با رنتو مرسودی وزیر خارجه اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است همچنین ظریف پیش از این با مولودچاووش اوغلو همتای ترک خود دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات وزیر امورخارجه کشورمان بر اهمیت نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی در خصوص فلسطین تاکید و اظهار داشت: امیدوارم نتیجه این نشست به اتحاد کشورهای اسلامی در مقابله با مظالم رژیم صهیونیستی علیه فلسطین منجر شود.

در ادامه ورزای خارجه دو کشور در خصوص مسائل مختلف روابط دو جانبه گفتگو کردند. تلاش برای رسیدن به حجم مبادلات دو کشور به ٣٠ میلیارد دلار و برداشتن موانع توسعه همکاری ها و نیز موافقت برای برگزاری شورای عالی راهبردی دو کشور در آینده در تهران از محورهای این دیدار بود.

ظریف و چاووش اوغلو در این ملاقات همچنین در خصوص موضوعات منطقه ای و سوریه تبادل نظر و بر تقویت گفتگوهای آستانه در خصوص سوریه تاکید کردند.

اضافه می‌شود که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این در تشریح این سفر گفته بود: با توجه به تحولات روزهای اخیر در سرزمین‌های اشغالی و افزایش فشار بر مردم فلسطین به‌ویژه در قدس شریف، ضرورت هم اندیشی و همکاری کشورهای اسلامی بیش از پیش احساس می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: کشورهای اسلامی هیچگاه نباید فراموش کنند به رغم برخی اختلاف نظرها، فلسطین مساله اول جهان اسلام است و این مساله جز با وحدت امت اسلامی و فشار بر رژیم غاصب صهیونیستی حل نخواهد شد.

کد خبر: 822247

وب گردی

وب گردی