برای ثبت مقاله ISI از کجا باید شروع کرد؟

گسترش روز افزون علم و دانش و پیشرفت تکنولوژی موجب شده تا پذیرش مقاله ISI بالاترین موفقیت علمی برای یک دانشجو یا پژوهشگر محسوب شود.

به گزارش ایسکانیوز، فرآیند نگارش و یا پذیرش مقاله ISI را میتوان به یک ماراتن تشبیه کرد . اگر شما نیز از کسانی هستید که قصد نگارش و یا ثبت مقاله ISI را دارید بهتر است کفش های آهنین خود را به پا کنید، البته اگر پیش از شروع کار از چند و چون مسیر آگاهی لازم را داشته باشید این فرآیند با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. برای گرفتن پذیرش مقاله ISI باید به چند نکته اساسی توجه کرد که در اینجا به آنها اشاره می‌شود.

اصول گرفتن پذیرش مقاله ISI

1- نگارش یک مقاله:

اولین قدم برای اخذ پذیرش مقاله ISI نگارش یک مقاله مناسب است. مقاله مناسب مقاله ای است که دارای ساختار علمی استاندارد و موضوع به روز باشد و در نگارش آن از منابع دست اول استفاده شده باشد. بهتر است تا حد امکان از منابع دو سال اخیر و در صورت کم بودن مقالات از مقالات ۵ سال اخیر استفاده کنید.

2- مجله مناسبی پیدا کنید:

مجله مورد نظر شما باید چند ویژگی داشته باشد: در حیطه علمی شما باشد، در لیست مجلات ISI یا Scopus قرار داشته باشد، در صورت امکان دارای ضریب تأثیر باشد، تاحد امکان شماره‌های بیشتری در سال چاپ کند (برای مثال ۱۲ یا ۶ شماره)، زمان بررسی مقالات در آن کوتاه باشد و میزان رد مقالات در آن پایین باشد.

3- مقاله خود را ساب میت کنید:

پس از یافتن یک مجله مناسب باید مجله خود را ساب میت کنید یعنی برای داوران مجله ارسال کنید.

*ارسال یا ساب میت مقاله برای مجلات خارجی به یکی از انواع زیر انجام می شود:

- سایت مجله

- ایمیل به سردبیر

- سیستم آنلاین

روش ساب میت در مجلات معتبر همچون الزویر، اسکوپوس و ... متفاوت است البته نیازی به جست و جوی این سایت ها نیست. هر کدام از ژورنال ها در سایتشان مراحل ارسال مقاله را توضیح داده اند.

4- مرور مقدماتی مقاله:

انجام این مرحله را باید به ادیتور مجله سپرد . ادیتور مجله مقاله شما را به صورت مقدماتی از نظر نو بودن موضوع، کیفیت ترجمه و همخوان بودن با ساختار مجله بررسی می‌کند.

5- پذیرش، رد یا اصلاحات در مجله:

اگر مقاله شما پذیرش شود مقاله‌تان بهتر دیده خواهد شد ، دیگران و خودتان از آن استفاده خواهید کرد. اما اگر مقاله شما رد شود در اینصورت شما یک تجربه بزرگ به دست آورده‌اید. شما اصلاحاتی که داوران به رایگان برای شما ارسال کرده اند را مطالعه می‌کنید. در نوع سوم داوران پذیرش مقاله ISI شما را منوط به انجام اصلاحاتی در مقاله می‌دانند. در این صورت شما باید مقاله خود را ویرایش و دوباره ارسال کنید.

6- در صورت رد مقاله فرایند را از نو شروع کنید:

اگر مقاله شما رد شده باشد باید این فرایند را از نو طی کنید. اما مزیتی که این بار دارید این است که برخی از ایرادات آن در فرایند اخذ پذیرش قبلی اصلاح شده است.

203

کد خبر: 822278

وب گردی

وب گردی