کشته شدن دو نظامی ترکیه‌ در حمله پ ک ک

عناصر حزب کارگران کردستان یک خودروی نظامی ترکیه را در استان دیاربکر منهدم کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع امنیتی ترکیه امروز (سه شنبه) اعلام کردند یک خودروی نظامی این کشور در جنوب شرق استان دیاربکر با برخورد به یک وسیله انفجاری منهدم شد که طی آن دو سرباز کشته شدند.

این منابع ترک گفتند زمانی که خودروی نظامیان در حال عبور از جاده بود، وسیله انفجاری از سوی شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ ک ک) منفجر شد. این منابع تاکید کردند عملیات زمینی و هوایی برای تعقیب شبه نظامیان در حال انجام است.

همچنین در خبری دیگر، سه شبه نظامی پ ک ک در جنوب شرقی شهر "تونجلی" ترکیه پس از شناسایی با پهپاد، از سوی نیروهای امنیتی کشته شدند.

جنوب شرق ترکیه که دارای اکثریت جمعیت کردنشین است، از دو سال و نیم گذشته (سال 2015) که توافق آتش بس میان پ ک ک و آنکارا لغو شد، شاهد موجی از ناآرامی‌ها است.

پیشتر آنکارا از کشته شدن هفت تن از شبه نظامیان پ ک ک در عملیات هوایی ترکیه در شمال عراق در دو روز گذشته خبر داده بود. حزب کارگران کردستان برای دست یافتن به استقلال از سال 1984 عملیات نظامی خود را آغاز کرد. از آن زمان تاکنون بیش از 40 هزار نفر در درگیری‌های میان پ ک ک و دولت ترکیه کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 822281

وب گردی

وب گردی