سخنگوی ناجا: ادعای متهم پرونده بنیتا کذب است؛ هیچ تماسی با مراکز پلیس گرفته نشده بود

سخنگوی ناجا با اشاره به ادعای متهم ردیف دوم پرونده بنیتا مبنی بر مطلع کردن پلیس از محل رها‌سازی خودروی سرقتی و کودک داخل خودرو در روز ربودن بنیتا گفت: پرینت تماس‌ها با ۱۱۰ و تصاویر دوربین‌ها نشان داد ادعای متهم کذب محض است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، سردار سعید منتظر المهدی در واکنش به اظهارات متهم ردیف دوم پرونده ربودن بنیتای 8 ماهه مبنی بر مطلع کردن ماموران پلیس از محل رها کردن این دختر بچه خردسال اظهار داشت: پس از ادعای متهم ردیف دوم ربودن بنیتای 8 ماهه مبنی بر تماس تلفنی با مرکز پلیس و سپس ادعای مراجعه حضوری به کلانتری خاتون‌آباد پاکدشت و اطلاع دادن در خصوص محل خودروی حامل بنیتا، یک تیم بازرسی با دستور فرمانده ناجا تشکیل شد و بررسی صحت و سقم ادعای این فرد در دستور کار این بازرسان قرار گرفت.

سخنگوی نیروی انتظامی افزود: با بررسی پرینت تمامی تماس‌ها با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و همچنین بررسی تماس‌های گرفته‌ شده با تلفن ثابت کلانتری مذکور مشخص شد هیچگونه تماس تلفنی و پیامکی از 4 خط تلفن مجرمان این پرونده و یا حتی هیچ‌تماس تلفنی از کیوسک‌های تلفن همگانی با این 2 محل رخ نداده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به ادعای دیگر متهم این پرونده، مبنی بر مراجعه حضوری به کلانتری خاتون‌آباد، تیم بازرسی دوربین‌های نظارت تصویری کلانتری خاتون‌آباد را مورد بررسی دقیق قرار داد و علاوه بر آن دفتر ثبت ورود خروج مراجعات مورد بازرسی دقیق قرار گرفت. همچنین از افسران نگهبان و دژبانان این نگهبانی نیز تحقیقات کاملی به عمل آمد و مشخص شد در تاریخ‌های مذکور هیچ‌گونه مراجعه‌ای توسط این افراد به کلانتری نشده است و تنها 3 هفته قبل از این حادثه این فرد برای سرقت کبوترهای خود به این کلانتری مراجعه کرده بود.

سردار منتظرالمهدی اضافه کرد: پس از مراجعه حضوری متهم با مسئولان کلانتری وی لب به اعتراف گشود و به ادعای کذب خود اعتراف کرد و تصریح کرد که نه مراجعه‌ای به کلانتری داشته و نه تماس تلفنی‌ در این خصوص با پلیس داشته است و این ادعاها تلاش برای فرار از مجازات سنگینی‌ است که در انتظار او است.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به انتشار خبری به نقل از پدر بنیتا مبنی بر مراجعه وی به یکی از واحدهای گشتی کلانتری روستای قاسم‌آباد پاکدشت و عدم توجه پلیس به اظهارات وی، خاطر نشان کرد: بررسی‌ها حاکی از ان است که در محدود استحفاظی شهرستان پاکدشت مکان یا روستایی به نام قاسم‌آباد وجود ندارد و همچنین پس از تماسی که با پدر بنیتا از سوی رئیس بازرسی استان در ساعت 13 و 5 دقیقه روز گذشته گرفته شد، پدر این دختربچه خردسال اعلام کرد که برای پیگیری موضوع مراجعه‌ای به کلانتری نداشته و مطالب منتشر شده منتصب به وی در شبکه‌های مجازی صحت ندارد.

701

کد خبر: 822360

وب گردی

وب گردی