اکران  مستند داستانی" فردوس تا فردوس" در فردوس

در مراسمی با حضور مردم، مسئولان و خاندان شهدا مستند داستانی " فردوس تا فردوس" پیرامون زندگینامه سردار شهید مهدی صبوری در فردوس رونمایی و اکران شد.

به گزارش ایسکانیوز، کارگردان مستند" فردوس تا فردوس" گفت: کار ساخت این مستند از سال 91 با مطالعه 100 ساعت فیلم توسط یک کارگروه 5 نفره و گفت وگو با تمام دوستان و همرزمان شهید آغاز شد.

موسی حاجی نژاد تصریح کرد: پس از 2500 ساعتکار، فیلم نامه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تایید و کار فیلم برداری آن از فروردین سال 92 با بهره گیری از 43 نفر نیروی متخصص آغاز شد.

وی افزود: نتیجه 81 روز کار حرفه ای که مدت دو سال زمان برد، 186 ساعت مصاحبه ضبط شده شامل گفت وگو با دوستان، همرزمان و بستگان سردار شهید مهدی صبوری بود که دریک فیلم 90 دقیقه ای خلاصه شد.

حاجی نژاد تاکید کرد: در این فیلم تلاش شده تا خاطرات این شهید باور پذیر و قابل دسترسی برای نسل نو باشد تا جوانان باور کنند می توان مانند شهید صبوری زندگی کرد و از هرگونه اسطوره سازی از این شهید پرهیز شده است.

امام جمعه فردوس نیز در این مراسم گفت: در وصف سردار شهید مهدی صبوری بهترین جمله را سردار شهید ولی الله چراغچی گفت که سخن گفتن از مهدی آسان نیست زیرا او را خدا و ائمه انتخاب کردند و پیش خود بردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی تصریح کرد: آرمان پیامبراکرم این بود که اسلام در دنیا حرف اول را بزند و تا رسیدن به آن نقطه راه درازی در پیش داریم.

وی با بیان اینکه باید مقدمه این آرمان پیامبر را فراهم کنیم تاکیدکرد: نباید به آنچه داریم رضایت دهیم و آشنایی نسل نو با زندگینامه شهداء باعث ایجاد انگیزه برای رسیدن به اهداف متعالی اسلام خواهد شد.

901

کد خبر: 822380

وب گردی

وب گردی