جلودار زاده: رئیس جمهور ریسک وزیر زن را بپذیرد

نماینده مردم تهران گفت: خانم هایی در کشور داریم که می توانند در حد یک وزیر کارکنند و موفق باشند، آقای روحانی به عنوان کارآفرین بزرگ اجتماعی، این ریسک را باید بپذیرد و از 50 درصد نیروی فعال جامعه استفاده خوب کند.

سهیلاجلودار زاده نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در رابطه نقش زنان در کابینه دولت دوازدهم بیان کرد: اگر آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور، باتوجه به اینکه سیستمی برای معرفی زنان توانمند وجود دارد اما ممکن از این سیستم استفاده نشود، نتوانند کسانی را به عنوان وزیر مورد نظر خودشان در بخش‌های تخصصی معرفی کنند، حداقل آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور این قول را داده اند که در تمام وزارتخانه‌ها، از خانم ها به عنوان معاونین وزرا استفاده شود.

وی افزود: گزینش خانم‌ها برای استفاده در کابینه نباید براساس فامیل بازی و روابط باشد، بلکه باید براساس معرفی همان مجموعه باشد که یک خانم توانمند در هر مجموعه ای که حضور دارد، طبق سلسله مراتب اداری معاون وزیر بشود.

جلودار زاده تاکید کرد: خانم‌هایی که در طول سالهای متمادی خدمت کرده اند، می توانند امروز از مقام مدیرکلی به معاونت ارتقاء پیدا کنند؛ زیرا کسی که مراحل توانمندی و شایستگی را طی نکرده است هنگامی که در سمت و پستی قرار می‌گیرد، خاطره بدی را به جای می‌گذارد که این تجربه خوبی نیست.

این نماینده مجلس با بیان این که خانم هایی در کشور داریم که می توانند در حد یک وزیر کارکنند و موفق باشند تصریح کرد: آقای روحانی به عنوان کارآفرین بزرگ اجتماعی، این ریسک را باید بپذیرد و از 50 درصد نیروی فعال جامعه استفاده خوب کند.

وی اظهار داشت: ما چه در قاعده و چه در راس با آقای روحانی هستیم، اما رکن اصلی خود او هست که با انتخاب خوبشان بهره‌وری بیشتر را از دولت ببرد.

جلودار زاده خاطر نشان کرد: ملاک‌هایی همچون شایستگی، درستکاری و تحمل دیدن فساد، مواردی است که در این دوره باید در انتخاب دولت مورد توجه قرار بگیرد؛ خانم‌ها پی‌گیر و حساس‌تر در انجام وظیفه خود هستند این یک موقعیت خوب برای آقای رئیس‌جمهور است.

302

کد خبر: 822385

وب گردی

وب گردی