حکم تنفیذ حمایت از دولت است

کارشناس حقوق بین الملل با اشاره به دریافت حکم تنفیذ رئیس جمهور از مقام معظم رهبری گفت: اگر رهبر معظم انقلاب بین فاصله رأی مردم و تحلیف ریاست جمهوری این حکم را به رئیس‌جمهور تنفیذ نکند یعنی حمایتی انجام نداده است.

حجت الله ابراهیمیان کارشناس حقوق بین المللدر گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکا نیوز با اشاره به حکم تنفیذ مقام معظم رهبری برای رئیس جمهور گفت: حکم تنفیذ برای مشروعیت بخشیدن به کارهای دولت است و اگر این اتفاق نیافتد امکان کار برای دولت از لحاظ حقوقی و شرعی وجود ندارد و کاری هم اگر انجام دهد خلاف شرع است.
وی در ادامه اظهار داشت: قطعا با دادن حکم تنفیذ به رئیس جمهور تمامی کارهای دولت مشروعیت پیدا می کند و می تواند بدون هیچ مانعی به فعالیت های خود بپردازد.
وی افزود : با حکم تنفیذ تمام اختیاراتی که قانون اساسی برای رئیس‌جمهور در نظر گرفته است در اختیار وی قرار می‌گیرد.
ابراهیمیان در پاسخ به این سؤال که آیا حکم تنفیذ به‌نوعی حمایت از دولت در ابتدای کار است تصریح کرد : قطعاً همین‌طور است، اگر رهبر معظم انقلاب بین فاصله رأی مردم و تحلیف ریاست جمهوری این حکم را به رئیس‌جمهور تنفیذ نکند یعنی حمایتی انجام نداده است و رئیس‌جمهور اعمالش غیرقانونی است و اگر تنفیذ انجام شود یعنی مقام معظم رهبری رئیس‌جمهور را قبول دارد و اجازه فعالیت را به وی می‌دهد.

کد خبر: 822436

وب گردی

وب گردی