رئیس "اف‌بی‌آی" آمریکا مشخص شد

مجلس سنای آمریکا با رای مثبت به "کریستوفر ری"، وی را به عنوان رئیس جدید "اف بی آی" انتخاب کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دویچه وله، سه ماه پس از اخراج مناقشه‌برانگیز جیمز کومی از ریاست پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی رئیس جدیدی خواهد داشت. سنای آمریکا شامگاه سه شنبه (اول اوت/۱۰ مرداد) با ۹۲ رای موافق در برابر ۵ رای مخالف؛ سنای آمریکا کریستوفر ری را در مقام ریاست پلیس فدرال آمریکا تایید کرد.

کریستوفر ری ۵۰ سال دارد و حقوقدان است. او باید در نخستین گام، موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بررسی و پیگیری کند.

او در جلسه معارفه در سنا که سه هفته قبل برگزار شد گفته بود در صورتی که رئیس اف‌بی‌آی شود، تمام کوشش خودش را به کار می‌گیرد تا فارغ از فشارهای سیاسی، استقلال پلیس فدرال با بیش از ۳۰ هزار پرسنل را حفظ کند. سناتورها در این جلسه از ری پرسیده بودند که آیا می‌تواند مجری مستقل قانون باشد؟

در این جلسه از کریستوفر ری درباره روش‌های اعتراف‌گیری از جمله "واتر بوردینگ" (القای حس خفه‌شدن در شکنجه) و روش‌های اعدام پرسش شد.

دونالد ترامپ، کومی را در تصمیمی جنجالی و به خاطر فشارهای مربوط به نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، در ماه مه برکنار کرده بود. ترامپ در زمان اخراج جیمز کومی گفته بود که او توان رهبری موثر اف‌بی‌آی و جلب اعتماد عمومی را ندارد. بهانه اخراج کومی نحوه برخورد اف‌بی‌آی با ماجرای ایمیل‌های هیلاری کلینتون بود. حال آنکه بسیاری معتقدند که توجه کومی به مسائل پشت پرده تماس‌های تیم انتخاباتی ترامپ با مقامات روس جلب شده بود. یکی از موضوعات مورد تحقیق کومی، رابطه غیرقانونی مایکل فلین، مشاور امنیت ملی ترامپ با مقامات روسیه بود.

802

کد خبر: 822482

وب گردی

وب گردی