غذای دریایی در آزمایشگاه تولید شد

تعدادی از پژوهشگران برای اولین بار موفق به تولید غذای دریایی پایدار در محیط آزمایشگاه شدند تا با جایگزین کردن مصرف آن با شکار ماهی، آبزیان در خطر انقراض را نجات دهند.

به گزارش ایسکانیوز، محققان شرکت نوپای فیلنس فود توانسته اند پروتئین های موجود در بدن انواع آبزیان را در آزمایشگاه تولید کنند.

آنها می گویند تنها چند ماه دیگر با تولید فیله ماهی در محیط آزمایشگاه فاصله دارند و ارزش تغذیه ای این مواد در حد ماهی هایی است که به طور طبیعی در محیط دریا زندگی می کنند.

این شرکت نوپای فعال در حوزه فناوری زیستی امیدوار است مردم به مصرف این نوع مواد غذایی عادت کنند تا صید بی رویه آبزیان کاهش یافته و از انقراض آنها جلوگیری شود.

شرکت فیلنس فود در اولین گام موفق به بازتکثیر سلول های بدن ماهی تن در آزمایشگاه شد و امیدوار است بتواند این تجربه را در مورد طیف متنوعی از ماهی ها تکرار کند.

بر اساس آمار موجود، صید ۳۱ درصد از ذخایر ماهی های خوراکی در جهان به صورت بی رویه انجام می شود. از همین رو اگر ماهیگیری با روند فعلی ادامه یابد نسل بسیاری از انواع ماهی ها در آینده نزدیک به طور کامل منقرض خواهد شد.

قرار است اولین نمونه های گوشت های ماهی آزمایشگاهی در سال ۲۰۱۸ روانه فروشگاه ها شوند. شرکت فیلنس فود می گوید به این منظور در سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده است.

200/202

منبع: مهر

کد خبر: 822585

وب گردی

وب گردی