تجمع اعتراضی شیعیان افغانستان در واکنش به ناکامی پلیس در حمایت از آنها

در پی حمله مرگبار به مسجد جوادیه در هرات افغانستان و افزایش خشم نسبت به ناکامی مقامات در جلوگیری از این حمله، شیعیان به خیابان‌های این ولایت آمدند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حمله انتحاری به مسجد جوادیه هرات و پرتاپ نارنجک که در نزدیکی مرز ایران قرار دارد 30 نمازگزار کشته و 64 تن زخمی شدند.

تاکنون کسی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است، اما این حمله یک روز پس از حمله گروه داعش به سفارت عراق در کابل برای محکم کردن جای پای خود در این کشور جنگ زده انجام گرفته است.

شیعیان افغانستان در اعتراض به عدم تامین امنیت آنها از طرف پلیس افغانستان، در خیابان ها تجمع کردند.

اقلیت شیعیان با حدود سه میلیون جمعیت درافغانستان در یک سال گذشته مرتبا هدف شبه نظامیان داعش قرار گرفته‌اند. آنها پلیس و نیروهای دولتی را مسئول ناکامی در محافظت از شیعیان می‌دانند.

"فرهاد دوست" که تعدادی از خویشاوندان خود را در این حمله از دست داده است به خبرگزاری فرانسه گفت: این حمله نه تنها حمله به شیعیان، بلکه حمله به تمام افغان‌ها و مسلمانان است.

او افزود، زمانی که نیروهای پلیس صدای انفجار را شنیدند فرار کرده و حتی سعی نکردند مهاجم‌ها را متوقف کنند.

تعدادی از شیعیان این کشور اعلام کردند، پس از اینکه دو مهاجم حدود هشت شب سه‌شنبه به مسجد و مردم حمله کردند، پلیس آنها را تنها گذاشت.

فرار و خروج پلیس موجب خشم و حمله مردم نسبت به آنها شده است. طبق گفته یک شاهد ماموران به این افراد شلیک کرده و تعدادی را زخمی کرده‌اند.

به گفته یکی از بازماندگان، مهاجمان انتحاری اول اقدام به تیراندازی کرده و سپس خود را در میان نمازگزاران در داخل مسجد منفجر کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه رسیدگی به زخمیان و بازماندگان این حمله تروریستی خوب نبوده و آمبولانس‌ کافی برای رساندن زخمی‌ها به بیمارستان موجود نبود و زخمی ها مجبور بوده‌اند با پای پیاده خود را به بیمارستان برسانند.

سخنگوی فرماندار هرات اعلام کرد، به دلیل وخیم شدن حال چندتن از مجروحان، انتظار می‌رود شمار کشته شدگان به بیش از سی تن افزایش پیدا کند.

منبع: ایسنا

802

کد خبر: 822653

وب گردی

وب گردی