سرمایه‌گذاری‌های ریلی ترانزیت‌محورباشد/بازنگری در تشکیلات راه‌آهن

مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه آهن گفت: لازم است سرمایه گذاری های ریلی بر پایه بار صورت گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدمرتضی علی‌احمدی با بیان اینکه شرکت راه آهن در راستای هدف سازمانی خود شرایط لازم و ضروری برای بهره برداری و نقل و انتقال حمل و نقل بار و مسافر در شبکه ریلی را فراهم کرده است، گفت: توسعه بستر فعالیت‌های حمل و نقل ریلی در مقایسه با دیگر شقوق حمل و نقلی، بستگی به توسعه زیرساخت‌ها از محل منابع عمومی دولت و آماده سازی شرایط بهره برداری از شبکه ریلی برای بخش ترابری از محل منابع داخلی راه آهن دارد.

او افزود: اصلی‌ترین فرآیند کسب و کار راه آهن جهت تامین منابع مالی خود، کسب درآمد از محل حمل و نقل بار تحت عنوان درآمدهای عملیاتی است بنابراین لازم است تمامی اهداف و سیاست های راه آهن منطبق بر کسب و کار بار و جذب و افزایش منابع مالی از محل حمل بار قرار گیرد.

مدیر کل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه آهن اضافه کرد: آموزش کارکنان در بحث مشتری‌محوری (مشاغلی که با مشتری مستقیما روبه رو هستند) از دیگر موضوعات مرتبط با اهداف راه آهن است تا ضمن شناخت و درک لازم به اصول بازاریابی و ارتباط با مشتری، مجهز به تکنیک‌ها و ابزارهای ارتباط با مشتری قرار گیرند.

او اظهار داشت: این تکنیک‌ها در قالب سیستم های فناوری اطلاعات و ارتباطات باید در خدمت بخش بازرگانی قرار گیرد تا در قبال بازار منعطف، زمینه را برای دسترسی به اطلاعات و رضایت مشتری فراهم سازد.

علی‌احمدی تاکید کرد: بخش بازرگانی بایستی در برنامه ریزی اجرایی و تعیین پیش نیازها و مطالبات در راس امور قرار گیرد.

او به بسترسازی فرهنگ سازمانی بر پایه اینکه همگان برای مشتری و رضایت آنان استخدام شده ایم و به فعالیت می‌پردازیم، اشاره کرد و افزود: باید ایمان و اعتقاد داشته باشیم تمامی اقدامات همکاران و شاغلان فعال در این حوزه در کلیه سطوح برای مشتری است که در نهایت موجب چرخش حمل و نقل بار در شبکه ریلی می‌شود.

مدیر کل بازرگانی و بازاریابی داخلی با بیان اینکه راه آهن باید بر این اصل قرار بگیرد که درخواست‌های اداره کل بازرگانی و بازاریابی به واحدها برای مشتری است، خاطر نشان کرد: سرعت پاسخگویی واحدها با این نگاه که بتوان رضایت مشتری را جلب و در نهایت منجر به تسهیل کردن فرآیند حمل و نقل بار شود، نقش سازنده‌ای در فضای کسب و کار شرکت دارد.

او گفت: راه آهن بر پایه مشتری مداری است بنابراین ضروری است به سرعت، در ساختار تشکیلاتی و شاغلان آن در سطح ستاد و مناطق بازنگری‌های لازم صورت گیرد.

علی‌احمدی یادآور شد: اگر تفکر و تمرکز راه آهن در تمامی سطوح سازمان بر پایه کسب و کار تجاری سازی و اقتصاد دیجیتالی قرار نگیرد، نمی‌توانیم ادامه کار دهیم و چنانچه نتوانیم مشتریان خود را حفظ و حتی جذب کنیم به تدریج با مرگ سازمانی روبه رو خواهیم شد.

401

کد خبر: 822689

وب گردی

وب گردی