حکم   تنفیذ به رئیس جمهور مشروعیت می بخشد

عضو حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد : مرحله تنفیذ مرحله رسمیت یافتن قانونی و شرعی است که باعث می شود رئیس جمهور از اختیارات خود که در قانون اساسی آمده است بهره برداری کند.

محمد خرسند عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در مورد تفاوت نظام ایران با نظام های دیگر ضمن تإکید بر حکم تنفیذ ریاست جمهوری گفت: حکم تنفیذ ریاست جمهوری به رئیس جمهور مشروعیت می دهد و تفاوت نظام ما با نظام های دیگر بر همین محور ولایت است که ولی فقیه رأی مردم را تنفیذ می کند و باعث مشروعیت بخشیدن به دولت می شود

وی افزود : با تنفیذ، رئیس جمهور هم حکم رهبر و هم رأی مردم را دارد که این هم حمایت و هم مطالبه از رئیس جمهور در برابر فرمایشات رهبری و مطالبات مردم است.
وی بیان کرد: دولت نباید فکر کند چون رأی مردم را دارد نیازی به تنفیذ رهبرمعظم انقلاب ندارد که اگر اینگونه باشد ولو رأی مردم هم داشته باشد مثل طاغوت می شود.
عضو حزب موتلفه اسلامی در مورد تنفیذ حکم ریاست جمهوری گفت: تنفیذ رهبرمعظم انقلاب که مشروعیت می بخشد، یک نوع مطالبه از طرف مردم هم است لذا بر همین اساس وقتی رئیس جهور مشخص می شود تنفیذ و تحلیف صورت می گیرد و مراسم تحلیف بعد از تنفیذ انجام می شود، که اگر تنفیذ نباشدمردم کسی را که به ریاست جمهوری انتخاب کرده اند به مقام ریاست نمی رسد.

وی اضافه کرد : مرحله تنفیذ مرحله رسمیت یافتن قانونی و شرعی است که باعث می شود رئیس جمهور از اختیارات خود که در قانون اساسی آمده است بهره برداری کند.

وی در پایان تاکید کرد : این تنفیذ به معنای تایید بلاشرط از سوی رهبر معظم انقلاب نیست و مقام معظم رهبری هیچ کسی را به صورت مطلق حمایت نمی کندو استمرار این تنفیذ به این است که رئیس جمهور به عهدی که با مردم و رهبر معظم انقلاب بسته است پایبند بماند .

کد خبر: 822698

وب گردی

وب گردی