امیدواریم   دوباره  موضوع قدس به مسئله اول جهان اسلام تبدیل شود

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد : ایران به عنوان کشوری که پرچم دار دفاع از حقوق مردم فلسطین است و به دلیل این که موثر ترین عنصر ضدیت با رژیم صهیونیستی می باشد، نقش بسیار موثری را در اجلاس کشورهای سازمان همکاری اسلامی ایفا کرد .

حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص اجلاس کشورهای سازمان همکاری اسلامی و میزان تاثیر این اجلاس در منطقه، در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: این اجلاس در زمان بسیار خوبی انجام شد؛ استکبار جهانی، به دنبال ایجاد اختلاف میان کشورهای اسلامی و فراموش کردن مسئله فلسطین که یکی از مهم ترین مسائل جهان اسلام است، تروریسم علی الخصوص داعش را ایجاد کرد.

وی افزود: استکبارجهانی در کم اهمیت جلوه دادن مسئله فلسطین موفق بود، همانطور که می دانید برای چندین سال مسئله قدس از اولویت جهان اسلام خارج شد؛ رژیم صهیونیستی نیز از این فرصت سوء استفاده کرد وتوانستند سیاست های توطئه آمیر خود را پیاده کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیاخاطر نشان کرد: آخرین سیاست توطئه آمیز اسرائیل، حادثه اخیر در مسجد الاقصی بود که خوشبختانه با آمدن کشورهای اسلامی و مردم به موضوع فلسطین به صحنه این توطئه شکست خورد.

شیخ الاسلام با ابراز امیدواری از شکست داعش در منطقه تاکید کرد: الحمدالله ماجرای داعش و حکم رانی آن بر منطقه رو به پایان است و فقط در چند جای اندک هنوز باقی مانده اند، این فرصت بسیار خوبی است مسئله فلسطین را به اولویت جهان اسلام برگردانیم و امیدوار هستیم با کمک این اجلاس مسئله قدس به مسئله اول جهان اسلام مبدل گردد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش ایران در اجلاس سازمان همکاری های اسلامی اظهار داشت: ایران به عنوان کشوری که پرچم دار دفاع از حقوق مردم فلسطین است و به دلیل این که موثر ترین عنصر ضدیت با رژیم صهیونیستی می باشد، نقش بسیار موثری را در این اجلاس ایفا کرد .

گفتنی است اجلاس کشورهای سازمان همکاری اسلامی با حضور وزرای خارجه کشورهای جهان اسلام، با هدف بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و قدس اشغالی، در استانبول برگزار شد؛ در این اجلاس محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز حضور داشت.

302

کد خبر: 822728

وب گردی

وب گردی