متولیان ورود جدی به آسیب های اجتماعی ندارند

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: خروجی جلسات شورای اجتماعی کشور مشخص نیست و این جلسات در سطح وزرا برگزرا نمی شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، فاطمه دانشور با اشاره به موضوع آسیب های اجتماعی در کلانشهرها و شهر تهران گفت: آسیب های اجتماعی به صورت افسارگسیخته در حال رشد هستند و لازم است که برای جلوگیری از آسیب ها برنامه ریزی شود.


وی افزود: در کمیته اجتماعی شورای شهر تهران نقاط حادثه خیز شهر که به عنوان پاتوق افراد مصرف کننده مواد مخدر محسوب می شوند شناسایی شده اند.


رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص اصلی ترین پاتوق های تجمع مصرف کنندگان مواد مخدر در شهر تهران اظهارکرد: محلاتی از جمله شوش و هرندی در راس محلات پر خطر تهران قرار دارند و اکنون شاهد هستیم برخی محلات از جمله افسریه نیز به جمع مناطق مورد علاقه معتادان برای تجمع اضافه شده اند.


دانشور با بیان اینکه در حوزه کنترل آسیب های اجتماعی برنامه مدونی در اختیار نداریم، تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه نگاه های حزبی و سیاسی مانع از انجام برنامه ها و اقدامات ویژه شده است.


وی به لزوم آگاهی خانواده ها از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: موضوع آموزش و آگاهی به خانواده ها باید مورد توجه قرار گیرد و در این بخش باید دستگاه های متولی ورود جدی را داشته باشند.


رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران ادامه دار بودن اقدامات برای بهبود وضعیت مناطق پر آسیب را یک الزام دانست و تصریح کرد: بخش قابل توجهی از آسیب های اجتماعی را می توان در چند محله محدود تهران رویت کرد و لازم است اقدامات اورژانسی به منظور جلوگیری از این آسیب ها در این مناطق صورت گیرد.


دانشور تاکید کرد: صرف اقدامات پیشگیری و ورود به موضوع نمی تواند نتیجه بخش باشد و لازم است اقدامات تداوم داشته و بلند مدت باشند.


وی با اشاره به تشکیل و فعالیت شورای عالی اجتماعی کشور گفت: متاسفانه این شورا که در سطح وزرا برگزار نمی شود و اعضای آن توجه ویژه ای به آسیب های اجتماعی ندارند.


رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران افزود: تعداد جلسات شورای عالی اجتماعی کشور بسیار محدود بوده و این جلسات، خروجی قابل توجهی نداشته اند.


دانشور اظهار امیدواری کرد دولت دوازدهم توجه ویژه ای را به موضوعات آسیب های اجتماعی در کلانشهرها و به ویژه تهران داشته باشد و در بخش آگاه سازی از ظرفیت صدا و سیما، شبکه های اجتماعی و دستگاه های متولی در حوزه آموزش استفاده کند.


703

کد خبر: 822753

وب گردی

وب گردی