نگاهی بر روند بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

روند بازار سرمایه در هفته ای که گذشت منفی و با افت همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ابتدای هفته جاری 81 هزار و 550واحد بود اما در آخرین روز معاملاتی به 81 هزار و 270 واحد رسید که بدین ترتیب با روند منفی 280 واحدی روبرو بود.

لازم به ذکر است، در هفته ای که گذشت نماد خودرویی ها در بازار فقط یک روز مثبت بودند و مابقی روزها روند منفی را در پیش گرفته بودند.

سعید خدایی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با ایسکانیوز دلیل روند منفی شاخص کل بورس در هفته ای که گذشت را اینگونه بیان کرد: تمام فعالان بازار از ابتدای هفته تصور می کردند که بازگشایی نماد پالایشگاه ها در بازار خواهد گذاشت تاثیر گذار شد و باعث رشد و شکسته شدن مقاومت 81 هزار شاخص می شود اما برخلاف تصورات چنین اتفاقی نیفتاد و شاخص روند منفی را طی کرد.

او گفت: با توجه به روند نزولی بازار اما مثبت بودن نماد فولادی ها و سنگ آهنی ها نسبت به دیگر نماد ها باعث جلوگیری از بیشتر منفی شدن شاخص شد.

خدایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار سرمایه با شاخص 81 هزار واحدی، از خود مقاومت جدی نشان می دهد که شکستن این مقاومت مستلزم اتفاقات بسیار مثبت و خبرهای خوب در اقتصاد کشور است.

کارشناس بازار سرمایه دلیل منفی بودن روند نماد خودرویی ها را اینگونه بیان کرد: نماد خودرویی ها در دوره ای از زمان مثبت و با اقبال همراه بودند اما طی چند وقت اخیر در بازار سرمایه عملکرد مثبتی را از خود نشان نداده است.

خدایی ارزیابی خود از روند بازار سرمایه در هفته آینده را اینگونه بیان کرد: امکان دارد وجود برخی از فاکتورها مانند افزایش قیمت دلار و نفت بر روند بازار تاثیرگذار باشد اما براساس پیش بینی ها طی هفته آینده روند معاملاتی بازار سرمایه با شیب کم، نزولی است مگر آنکه اتفاق مثبتی بیفتد که بر بازار تاثیرگذار باشد و شاخص را با روند صعودی همراه کند.

401

کد خبر: 822850

وب گردی

وب گردی