آخرین اخبار از آتش سوزی مراتع گیلانغرب

سرپرست فرمانداری گیلانغرب از مهار آتش سوزی در مراتع و ارتفاعات جنگلی منطقه 'سرکش' این شهرستان خبر داد و گفت : با وجود مهار آتش در منطقه سرکش هم اکنون آتش به دهستان حیدریه واقع در گیلانغرب سرایت کرد.

به گزارش ایسکانیوز فرهاد همتی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا از مشارکت بیش از 250 تن از نیروهای مردمی ، امدادی ، مسئولان و اعضای ستاد مدیریت بحران در مهار آتش سوزی ارتفاعات گیلانغرب خبر داد و افزود: آتش سوزی منطقه سرکش که از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه در این ارتفاعات آغاز شده بود ، سرانجام امروز پس از چندین ساعت تلاش شبانه روزی مهار شد ولی دوباره در منطقه حیدریه شعله ور شد.
وی اظهار کرد:بررسی های اولیه نشان می دهد که به 120 هکتار از مراتع این شهرستان بین 20 تا 30 درصد خسارت وارد شد و درختان بلوط نیز آسیب جزئی دیده اند.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب با بیان اینکه سعی شد با تلاش مجموعه عوامل، علاوه بر مهار آتش سوزی ، از سرایت آن به دیگر مناطق جلوگیری شود ، اضافه کرد که تمام نیروها هم اکنون در منطقه حضور دارند تا با شعله ور شدن دوباره آتش ، نسبت به مهار آن اقدام کنند.
همتی گفت: علت اتش سوزی و ارزش ریالی خسارت وارده ناشی از وقوع آتش در مراتع و ارتفاعات جنگلی گیلانغرب پس از بررسی کامل توسط کارشناسان ، اطلاع رسانی می شود.
این نوزدهمین مورد آتش سوزی از ابتدای امسال تاکنون در مراتع و جنگل های گیلانغرب است که در اثر آن به 46 هکتار از زمین های کشاورزی و عرصه های منابع طبیعی این شهرستان خسارت وارد شد.
پارسال نیز در 28 مورد آتش سوزی، 500 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی گیلانغرب از بین رفت که خسارتی بیش از 30میلیارد ریال را به دنبال داشت.
شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.

به علت سرایت آتش به محدوده دهستان حیدریه از توابع گیلان غرب نیروی های امدادی به این منطقه اعزام شده اند.

کد خبر: 822888

وب گردی

وب گردی