سفارت آمریکا در ترکیه:  ما به کردهای سوریه سلاح ندادیم

سفارت ایالات متحده در ترکیه روز پنجشنبه گزارش برخی رسانه‌های آن کشور را در مورد اقدام آمریکا برای ارسال تانک و صدها دستگاه کامیون حامل اسلحه به نیروهای کردی که در سوریه علیه داعش می‌جنگند، رد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وی او ای، سفارت آمریکا در آنکارا در بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است گفت، ایالات متحده برای هیچ گروهی که در سوریه علیه پیکارجویان داعش می‌جنگند تانک ارسال نکرده است.

در این بیانیه که در خبرگزاری رویترز منتشر شده، گفته شده است که بیشتر کامیون‌هایی که از مرز عراق و سوریه عبور کرده‌اند نیز حامل وسایل و تجهیزات نظامی نبوده‌اند.

آمریکا علاوه بر حمایت از مخالفان میانه‌رو دولت بشار اسد در سوریه، از ائتلاف موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه - که شامل کردها و عرب‌های سوریه است - در جنگ علیه پیکارجویان داعش در آن کشور حمایت می‌کند.

گروه کردی «یگان‌های مدافع خلق» که آنکارا آن را تروریستی می‌داند و رسانه‌های ترکیه ادعا کرده‌اند تسلیحات آمریکا برای آنها ارسال شده، از جمله گروه‌هایی است که در چارچوب این ائتلاف در سوریه علیه داعش می‌جنگد.

حمایت آمریکا از این گروه یکی از موارد اختلاف واشنگتن و ترکیه در مورد جنگ داخلی سوریه است؛ جنگی که هفتمین سال خود را سپری می‌کند و تا کنون بیش از ۴۰۰ هزار قربانی گرفته و میلیون‌ها نفر را آواره کرده است.

802

کد خبر: 822894

وب گردی

وب گردی