تعویض پرچم و پوشش ضریح گنبد امام رضا(ع)/ بازگشت ملیکا به آغوش خانواده/ بازداشت 3 صیاد هرمزگانی توسط مرزبانی دریایی قطر/خطر خاموشی بیخ گوش برخی استان های کشور

مهمترین اخبار ایسکانیوز در گروه استان‌ها در هفته ای که گذشت را در این بسته خبری ببینید.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، در بسته خبری که در ادامه آورده می شود شاهد مهمترین اخبار منتشرشده از بامداد شنبه 7 مرداد ماه تا بامداد جمعه 13 مرداد در بخش استانها خواهید بود.

انتقال قاتل آتنا اصلانی به زندان اردبیل

ناصر عتباتی دادستان اردبیل در تشریح آخرین وضعیت پرونده قاتل آتنا اصلانی از ارجاع پرونده به دادگاه کیفری یک استان اردبیل پس از صدور کیفرخواست خبر داد و گفت: دستور رسیدگی فوق العاده در این زمینه صادر و دادگاه به احتمال زیاد در همین هفته برگزار می‌شود.

کاهش ساعت کاری برخی استان ها

طبق اعلام برخی از مسئولان استان ها برای جلوگیری از خاموشی در فصل تابستان ساعات کاری در این استان ها در هفته جاری کاهش پیدا خواهد کرد.

با توجه به دمای بالای 50 درجه هوا در برخی از استان های کشور اعم از ایلام، خوزستان، فارس، گیلان، مازندران و یزد با پیش بینی هواشناسی برخی از معاونان استاندارها اعلام کرده بودند که در ساعات اوج مصرف برق ساعت کاری از ابتدای هفته ای که گذشت یعنی روز شنبه 7 مرداد ماه تا پنجشنبه 12 مرداد ماه کاهش پیدا کرد.

نظر استاندار هرمزگان درباره ابقاء اش در دولت دوازدهم

جاسم جادری استاندار استان هرمزگان در گفت و گو با ایسکانیوز، درباره ابقای خود در استانداری گفت: این تصمیم به وزیر جدید بستگی دارد.

وی در پاسخ به این که اگر رحمانی فضلی ابقا شوند شما به همکاری با وی ادامه خواهید داد یا خیر، گفت: باید از وزیر کشور این سوال را پرسید، این تصمیم باید با هماهنگی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت صورت گیرد.

جادری در پایان در پاسخ به این که آیا رایزنی درباره ابقای شما در استانداری شده است، یا خیر، گفت: خیر هنوز رایزنی نشده است.

درگذشت خواننده جنوبی کشورمان

محمود جهان که برای اجرای کنسرت در بندر ماهشهر به سر می برد روز یکشنبه 8 مرداد ماه به دلیل عارضه قلبی درگذشت.

قرار بود این خواننده روز سه شنبه، دهم مردادماه به مناسبت ولادت امام رضا (ع) کنسرت اجرا کند که دچار عارضه قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان صنایع پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر دار فانی را وداع گفت.

محمود جهان در سال ۱۳۳۰ در آبادان و در محله احمدآباد به دنیا آمد. کارمند بازنشسته شرکت نفت بود وی با شروع جنگ که ۲۹ سال داشته در خوزستان باقی می ماند اما پدر و مادرش به بوشهر باز می گردند.

بازگشت ملیکا به آغوش خانواده

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به پیدا شدن کودک ۱.۵ ساله مشهدی که اول مرداد ماه در مشهد توسط یک زن و مرد ربوده شده بود، اظهار داشت: این کودک ساعت ۱۱ روز گذشته توسط شهروندان به نیروی انتظامی تحویل شده و پس از طی مراحل قانون و با حکم دستگاه قضایی ساعت ۲۰ روز گذشته به شیرخوارگاه نرجس خاتون منتقل شده است.

قطع شبکه اینترنت در خوزستان

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات خوزستان گفت:شبکه اینترنت به دلیل مشکل فنی و تجهیزات الکترونیکی در سراسر استان قطع شده است.

در زمان حاضر بیش از یک میلیون کار بر اینترنتی در استان خوزستان از طریق مخابرات، همراه اول، ایرانسل و سایر اپراتورها وجود دارند.

مرگ کودک ۵ ساله ساوه‌ای براثر کودک آزاری

دختربچه ۵ ساله ساوه‌ای که به دلیل کودک آزاری در بیمارستان ساوه بستری شده بود درگذشت.

به گفته دکتر تمیزی رئیس بیمارستان شهید مدرس ساوه، «تبسم - ب » کودک 5 ساله ساوه ای که دو روز پیش با آثار ضرب و جرح روی بدنش در بخش آی سی یو بیمارستان شهید مدرس ساوه بستری شده بود ساعتی پیش درگذشت.

ردپای یک زن در تیراندازی مرگبار مشهد

تیراندازی مرگبار مشهد با اسلحه وینچستر به خاطر اختلافاتی بوده که بر سر ارتباط با یک زن رخ داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماجرای این جنایت هولناک شب یکشنبه گذشته از آن جا آغاز شد که سرنشینان یک دستگاه پراید سفیدرنگ در چهارراه امامیه مشهد در حال پیاده شدن از خودرو بودند که پراید دیگری در همان محل توقف کرد. در همین هنگام ناگهان صدای شلیک گلوله ای ساچمه ای از سلاح وینچستر، آرامش منطقه را به هم ریخت. جوانی که وینچستر را در دست می فشرد به سوی راننده 34 ساله پراید سفیدرنگ شلیک کرد و تعداد زیادی گلوله روی سر و صورت و قفسه سینه راننده جوان نشست. دو سرنشین دیگر پراید که از خودرو پیاده شده و با دیدن مهاجمان پا به فرار گذاشته بودند، دوباره به صحنه حادثه بازگشتند.

خطر خاموشی بیخ گوش برخی استان های کشور

با ورود سامانه هوای گرم به کشور سایه خاموشی‌ها به گونه‌ای در بخش تامین برق کشور سایه افکنده است و می توان گفت هر روز از سمت مقامات استانی هشدارهایی در خصوص خاموشی در این استانها و صرفه جویی در مصرف برق را شاهد هستیم.

هم اکنون تهدید خاموشی برای برخی استان‌ها از جمله تهران، خوزستان، مازندران، کرمانشاه و ایلام جدی تر شده است.

دستگیری یکی از لیدرهای اصلی عرفان حلقه و ۱۱ نفر از اعضای این گروه در اصفهان

یکی از لیدرهای اصلی عرفان حلقه و ۱۱ نفر از اعضای این گروه توسط اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اصفهان دستگیر شدند.

سازمان اطلاعات سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در ادامه برخورد قاطع اطلاعات سپاه پاسداران با عرفان‌های دروغین و جریان‌های منحرف در سطح استان اصفهان، یکی از لیدرهای اصلی عرفان کاذب حلقه به همراه 11 نفر از اعضای این گروه را در کلان‌شهر اصفهان دستگیر کرد.

بازداشت 3 صیاد هرمزگانی توسط مرزبانی دریایی قطر

محمد رادمهر فرماندار شهرستان پارسیان گفت: 3 ملوان دیشب برای صید ماهی به دریا رفته بودند اما قایق آن ها با وارد شدن به آب‌های قطر توسط گشت‌های دریایی کشور قطر توقیف شد.

فرماندار پارسیان با اشاره به اینکه این صیادان دارای مجوز صید بودند، گفت: سه ملوان به نام‌های عبدالحمید رحمانی، محمدامین بحری و عقیل ایران‌نژاد از اسکله جوادالائمه پارسیان به قصد صیادی خارج شده‌ بودند و اکنون در اختیار گشت دریایی قطر هستند.

آخرین جزئیات درگیری یگان تکاوری بم با اشرار مسلح

یگان تکاوری ۱۱۴ بم حدود ساعت ۲۳ دیشب ،در حال گشت زنی در مسیر فرعی منطقه سروستان نزدیک روستای گوربخش بود با یک دستگاه خودرو، با ۳ سرنشین مسلح برخورد کرده که منجر به درگیری شد.

در درگیری مسلحانه یگان تکاوری بم با اشرار مسلح یک نفر شهید و یک مامور دیگر نیز مجروح شده است.

صدور حکم قصاص عامل قتل عام ۸ ایرانشهری

حجت‎الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از صدور حکم قصاص برای عامل قتل عام 8 نفر در ایرانشهر خبر داد و گفت: با پیگیری‌هایی که به عمل آمد رای پرونده مبنی بر قصاص عامل قتل عام 8 نفر در ایرانشهر در دادگاه کیفری یک این شهرستان صادر شد.

وی ادامه داد: با اعتراض وکلا پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد و ان شالله خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‎گیرد.

تعویض پرچم و پوشش ضریح گنبد امام رضا(ع)

همزمان با روز ولادت میلاد امام رضا(ع) مراسم تعویض پرچم و پوشش حرم ضریح مطهر رضوی انجام شد. این مراسم با حضور خادمان، زائران و مجاوران برگزار و پرچم سبز آستان قدس رضوی توسط خادمان سادات رضوی به کنار گنبد منور منتقل شد و پس از آن پرچم جدید متبرک آستان قدس رضوی را بر فراز گنبد طلایی حرم حضرت رضا(ع) به اهتزاز در آوردند.

شهادت مأمور نیروی انتظامی شهرستان هرسین بر اثر اصابت گلوله

سرهنگ محمدرضا آمویی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: عصر روز گذشته (پنجشنبه ۱۲ مرداد) اهالی روستای بابازید از توابع شهرستان هرسین بر سر نوبت دهی ادوات کشاورزی برای برداشت محصول، با یکدیگر درگیر شدند که به دنبال تماس مردم با مرکز فوریت‌های پلیسی، بلافاصله اکیپی از عوامل انتظامی به محل اعزام شده و منازعان را به آرامش دعوت کردند.

14 مصدوم بر اثر آتش سوزی واحد های تجاری مسکونی در انزلی

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات گفت: بامداد روز جمعه 13 مرداد ماه چند باب واحد تجاری مسکونی بندر انزلی خیابان تختی۲ طعمه حریق شد .

وی افزود: در آتش سوزی واحد های تجاری مسکونی انزلی 14 نفر مصدوم شدند.

معاون عملیات امداد و نجات ادامه داد: ٩ نفر از این مصدومین به مراکز درمانی انتقال یافتند.

901/900

کد خبر: 822970

وب گردی

وب گردی