پرونده انتخابات پزشکان  به کجا رسید؟

رئیس هیات مرکزی نظارت بر هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی گفت: از نظر ما که مرجع نهایی اعلام نظر در انتخابات هستیم، سلامت و صحت انتخابات مورد تایید است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازتسنیم، محمدحسین قربانی با اشاره به اشکالاتی که از نظر الکترونیکی برگزار شدن انتخابات ایجاد شده بود، اظهار داشت: از آنجایی که وزارت بهداشت به هر دلیل نتوانست نسبت به تعهد خود مبنی بر برگزاری الکترونیکی انتخابات هفتمین دوره نظام پزشکی اقدام کند لذا از آنجایی که مقدمات کار برای انجام انتخابات تلفیقی (دستی و الکترونیک) فراهم شده بود، این انتخابات به صورت دستی برگزار شد.

قربانی با بیان اینکه بعد از انتخابات انتقاد جامعه پزشکی مبنی بر لغو انتخابات الکترونیک بود، افزود: از آنجایی که تمهیدات لازم از نظر نرم افزاری و سخت افزاری، چاپ تعرفه، تعیین نیری انسانی و صندوق‌ها تقریبا در 200 شهر انجام شده بود لذا در مورد نحوه اجرای انتخابات به صورت دستی مشکلی نداشتیم.

نایب رییس دوم کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: از آنجایی که حداکثر ظرفیت را برای تمدید انتخابات دستی فراهم کرده بودیم و اطلاع رسانی مبنی بر دستی بودن انتخابات را نیز از ساعات پیش از ظهر اعلام کرده بودیم، شائبه‌ها تقریباً رفع شد و انتخابات به صورت دستی ادامه پیدا کرد.

قربانی با تاکید بر اینکه صحت انتخابات مورد تایید بوده است، گفت: درصد کمی از همکاران ما نگران بودند که حقشان ضایع شده است و نتوانستند رای بدهند.

وی در ادامه با اشاره به تمدید دو ساعت قانونی انتخابات، اعلام خبر مبنی بر برگزاری انتخابات دستی و همچنین اطلاع رسانی مکرر ساعت 12 به بعد، افزود: تشخیص ما این بوده است، به رغم ضعف‌هایی هم که در انتخابات بود ولی نحوه برگزاری انتخابات دستی در صحت و سلامت انجام شده است و کلیت انتخابات مورد تایید است.

قربانی با اشاره به اینکه اتهاماتی در خصوص باز بودن صندوق در دو شعبه واصل شد، افزود: بنا به درخواست این کاندیداها، آرای این دو صندوق که یکی در تهران و دیگری در یکی از شهرهای استان خوزستان بود؛ با حضور نمایندگان کاندیداها و هیات نظارت بازشماری شد.

رییس هیات مرکزی نظارت بر هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در ادامه افزود: در این بازشماری بین افراد دهم و یازدهم که 7 رای اختلاف بود ، اختلاف به یازده رای افزایش پیدا کرد که تغییری در نتیجه آرا حاصل نشد.

وی با بیان اینکه ما نظر خود را درخصوص صحت انتخابات و نتایج آن اعلام کردیم، افزود: فصل الخطاب نهایی نتایج انتخابات با هیات نظارت بر انتخابات است.

قربانی همچنین با بیان اینکه ممکن است اعتراضاتی همچنان وجود داشته باشد، گفت: مسیر پیگیری باز است و معترضین می‌توانند مطالباتشان را از روش‌های قانونی پیگیری کنند.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در پایان بار دیگر تاکید کرد که از نظر ما که مرجع نهایی اظهار نظر در خصوص انتخابات هستیم سلامت و صحت در این انتخابات مورد تایید است.

700

کد خبر: 822991

وب گردی

وب گردی