برگزاری مراسم ولادت امام رضا(ع) در کاشان

مراسم ولادت امام رضا(ع) در کاشان با حضور رئیس، برخی از اعضای شورای شهر، سایر مسئولان و عاشقان امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم ولادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) در کاشان با حضور مسئولان این شهرستان و عاشقان این امام رئوف به همت موسسه خادمین امام رضا(ع) در قالب نهمین جشنواره ملی آه و آهو برگزار شد.

آیت‌الله حسن اعتمادی در این مراسم با بیان اینکه شعائر تنها به نمادها محدود نمی‌شود و این مراسم شادیانه‌ها باید برای ما بهره‌های بینشی و شناختی داشته باشد، اظهار داشت: از اختصاصات ما شیعیان می‌توان به عدالت و امامت اشاره کرد و در همین راستا معتقد هستیم که خداوند عادل و عدالت باید در تمامی شئون زندگی ما باشد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر جایگاه امامت را بدانیم رفتارمان را تغییر می‌دهیم، افزود: یکی از حساس‌ترین دوره‌های امامت، امامت امام رضا(ع) بود زیرا آن حضرت در حکومت سه حاکم قرار داشت.

اعتمادی زندگی سیاسی امام رضا(ع) درسی برای همگان دانست و خاطرنشان کرد: جوهره اصلی علم سیاست قدرت است و برای بخشی از سیاستمداران توسعه و تصاحب قدرت مهم است و صورت دیگر سیاست اخلاق محوری است.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) قصد اداره جامعه بر مبنای دین را داشت، تصریح کرد: متاسفانه سیاست تخریب امام رضا (ع) پیش روی حکام بود و فشارهای وارد بر سادات موجب شورش آنان شده بود اما آن حضرت اوضاع را به خوبی مدیریت کرد.

رئیس حوزه آیت الله اعتمادی کاشان با بیان اینکه ایران تنها کشوی است که در سایه امام رضا (ع) حاکمیت الله جاری است، ابراز داشت: اگر پرچم اسلام بر زمین بیفتد آثار سوء آن مشخص نیست و به همین دلیل باید از دو قطبی بودن جامعه پرهیز کرد.

901

کد خبر: 823009

وب گردی

وب گردی