رئیس مجلس کره جنوبی: فصل نوینی در همکاری با ایران گشوده خواهد شد

رئیس مجلس ملی کره جنوبی گفت: در دوره دوم ریاست جمهوری ' حسن روحانی ' که دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ایران است، فصل نوینی در همکاری بین کره جنوبی و جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، ' چانگ سی کیون ' (( CHANG SYE KYUN )) که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به کشورمان سفر کرده است، پنجشنبه شب در دیدار استاندار اصفهان افزود: در دور اول ریاست جمهوری حسن روحانی، روسای دو کشور با سفر به سئول و تهران برای گسترش همکاری ها تلاش کردند.

وی افزود: مجلس ملی کره جنوبی نیز سعی کرده است، زمینه توسعه همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند و امیدوارم با شروع به کار دولت دوازدهم در جمهوری اسلامی ایران، سطح مناسبات ایران با کره جنوبی توسعه و مبادلات اقتصادی بین دو کشور افزایش یابد.

رئیس مجلس ملی کره جنوبی با اشاره به اینکه کشورش در زمینه فناوری های نوین از توانایی بالایی برخوردار است گفت: ایران و کره جنوبی می توانند در زمینه های مختلف بویژه فناوری همکاری های مشترکی انجام دهند.

وی با اشاره به نامگذاری خیابانی در سئول به نام تهران و نامگذاری خیابانی در تهران به نام سئول، بیان کرد: این اقدام نشاندهنده همکاری های خوب دو ملت در زمینه های مختلف از گذشته تاکنون است.

چانگ سی کیون بااشاره به برگزاری هفته کره جنوبی در اصفهان در اسفند سال گذشته، ابراز امیدواری کرد که با برگزاری هفته اصفهان در کره جنوبی در سال آینده همکاری های فرهنگی دو کشور افزایش یابد.

وی از اصفهان به عنوان شهری متمدن و برخوردار از آثار تاریخی منحصر به فرد یاد کرد و گفت: مردم این شهر نیز با محبت و میهمان نواز هستند و امیدوارم تدوین تفاهمنامه خواهرخواندگی که بین این شهر و ' کیانگجو ' در جریان است هرچه سریع تر اجرایی شود و از این طریق همکاری های اصفهان با کره جنوبی گسترش یابد.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ' علم و فناوری ' از محورهای توسعه این استان می باشد، خواستار همکاری کره جنوبی با اصفهان در زمینه های علمی و فناوری شد.

رسول زرگرپور همچنین با اشاره به اینکه قراردادی بین پالایشگاه اصفهان و شرکت «دائه لیم اینداستریال» مشهور به ' دایلم' به ارزش بیش از یک میلیارد دلار برای بازسازی و افزایش ظرفیت پالایشگاه اصفهان منعقد شده است، خواستار اجرایی شدن هرچه زودتر این قرارداد شد.

توافقنامه اجرای طرح بهبود فرآیند بهینه سازی پالایشگاه اصفهان 29 تیر سال گذشته ( 1395 ) در پالایشگاه اصفهان به امضای مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان و مدیر بازاریابی و فروش شرکت ' دایلم' کره جنوبی رسید.

براساس این قرارداد که به امضای لطفعلی چاووشی مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان و ' اس دی هونگ ' مدیر بازاریابی و فروش شرکت دائه لیم کره جنوبی رسید، طرح بهبود فرآیند بهینه سازی پالایشگاه اصفهان به مدت چهار سال توسط شرکت کره ای با همکاری پیمارنکاران ایرانی اجرا می شود.

منابع مالی این طرح بصورت فاینانس و از طریق بانک های کشور کره جنوبی توسط شرکت دایلم تامین می شود.

استاندار اصفهان در دیدار رئیس مجلس کره جنوبی همچنین خواستار برگزاری هفته فرهنگی در یکی از شهرهای کره جنوبی و افزایش همکاری کره جنوبی با اصفهان در زمینه توسعه صنعت گردشگری شد.

ایران و کره جنوبی سال 1962 میلادی روابط رسمی برقرار کرده اند و اولین قرارداد رسمی دو کشور در سال 1975 میلادی امضا شد.

' چانگ سی کیون ' (( CHANG SYE KYUN )) رئیس مجلس ملی جمهوری کره جنوبی که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به کشورمان سفر کرده است بعد از ظهر پنجشنبه به منظور دیدن آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان وارد این شهر شد.

' چانگ سی کیون ' و هیات همراه وی روز پنجشنبه از کاخ موزه چهلستون، مجموعه میدان نقش جهان از جمله مسجد امام (ره)، مسجد شیخ لطف الله و پل های تاریخی سی و سه پل و خواجوی اصفهان دیدن کردند.

رئیس مجلس ملی جمهوری کره جنوبی بعد از ظهر امروز ( جمعه ) اصفهان را به مقصد تهران ترک می کند.

مراسم تحلیف ریاست جمهوری عصر شنبه (14مرداد) با حضور مقامات کشوری و لشکری و مقامات عالیرتبه از 92 کشور در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

301

کد خبر: 823053

وب گردی

وب گردی