حضور فرستاده ویژه نخست وزیر هند در مراسم دوازدهمین تحلیف رئیس جمهوری

'نیتین گادکاری' وزیر حمل و نقل ،بزرگراهها و کشتیرانی هند به عنوان فرستاده ویژه ویژه 'نارندرا مودی ' نخست وزیر هند در مراسم دوازدهمین تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران حضور می یابد.

به گزارش ایسکانیوز وزیر حمل ونقل ،بزرگراهها و کشتیرانی هند پیش از سفر به ایران برای،شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری ، دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را از جمله برنامه های خود در این سفر عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که در دومین دوره ریاست جمهوری دکتر روحانی روابط هند و ایران هرچه بیشتر توسعه یابد.

وزیر حمل و نقل ،بزرگراهها و کشتیرانی هند با رد فشار برخی از کشورها برای جلوگیری از سرمایه گذاری هند در چابهار اظهار کرد طرح توسعه این بندر راهبردی و مهم با سرعت در حال تکمیل است.

وی تصریح کرد دولت هند حدود شش میلیارد روپیه (95 میلیون دلار)برای تکمیل بندر چابهار اختصاص داده که چهار میلیارد روپیه (63 میلیون دلار)از این مبلغ برای تامین تجهیزات مورد نیاز از قبیل جرثقیل در نظر گرفته شده است .

وی با بیان اینکه قرار است طرح توسعه بندر چابهار در مدت 12 تا 18 ماه به پایان برسد تصریح کرد در نظر داریم هرچه سریعتر بندر چابهار عملیاتی شود.

وزیر حمل و نقل،بزرگراهها و کشتیرانی هند تصریح کرد سفارش ساخت جرثقیل های سنگین مورد نیاز در این بندر نیز بزودی به سازندگان داده می شود.

وی در خصوص علت کندی طرح توسعه بندر چابهار تصریح کرد واردات بخشی از تجهیزات مورد نیاز بندر چابهار از خارج کشور و برخی از کارهای اداری که باید به تائید دو کشور برسد باعث کندی روند طرح توسعه بندر چابهار شده است.

'گادکاری' گسترش فعالیت اقتصادی بین ایران و هند را به نفع دو کشور دانست و تصریح کرد فرصت های زیادی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد که باید با عزم جدی دو کشور اجرایی شود.

وی با اشاره به سفر سال گذشته 'نارندرا مودی' نخست وزیر هند به ایران افزود:پس از این سفر و گفت وگوها مفصل بین نخست وزیر هند با مقامات عالیرتبه ایران در حال حاضر مشکلی برای توسعه روابط دو کشور وجود ندارد.

یک مقام دولت هند با بیان اینکه تصمیم برای اعزام وزیر حمل و نقل،بزرگراهها و کشتیرانی هند توسط شخص 'مودی' گرفته شد اظهار کرد شرکت 'نیتین گادکاری' در مراسم تحلیف رئیس جمهوری ایران به علت اینکه مسئولیت توسعه بندر چابهار به عهده این وزارتخانه است از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد 'گادکاری ' در ایران به واسطه تلاش برای طرح توسعه بندر چابهار از شهرت خوبی برخوردار است.

مراسم تحلیف عصر شنبه 14 مرداد ماه با حضور مقامات کشوری و لشگری و مقامات عالیرتبه از 92 کشور در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

هشت رییس جمهوری و 19 رییس مجلس، 9 معاون رییس جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رییس مجلس، 11 وزیر امور خارجه و 35 فرستاده ویژه کشورها در مراسم تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی حضور می یابند.

همچنین در این مراسم 12 معاون وزیر خارجه، 6 رییس گروه دوستی - پارلمانی و دو رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها شرکت دارند.

منبع:ایرنا

301

کد خبر: 823061

وب گردی

وب گردی