مشکل معطلی ۴۰۰ کامیون هندوانه صادراتی در مرز مهران حل شد

مدیر کل گمرکات استان ایلام از حل مشکل معطلی ۴۰۰ کامیون هندوانه صادراتی در مرز مهران با رایزنی مسئولان گمرک و مقامات استانی با طرف عراقی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محسن مصطفایی با بیان این مطلب به دلایل معطلی هندوانه‌های صادراتی ایران در مرز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه قوانین و مقررات گمرکی کشور عراق در مواقعی بدون اطلاع قبلی تغییر می‌کند، لذا صادرکنندگان ایرانی به خصوص صادرکنندگان میوه و مواد غذایی در مرز دچار مشکلاتی می‌شوند و این موضوع موجب معطلی کالاهای صادراتی ایرانی می‌شود.
مصطفایی ادامه داد: هم اکنون این مشکل برطرف شده و تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی در مرز مهران به حالت عادی برگشته است. البته گفت‌وگوهای متعددی با طرف عراقی داشتیم تا از اجرای قوانین و مقررات لحظه‌ای خودداری کنند و مسئولان گمرک عراق در مرز مهران نیز به این مشکلات پی برده و قول داده‌اند تا از تکرار این‌گونه قوانین و مقررات خودداری شود.
مدیر کل گمرکات استان ایلام اظهارکرد: تشریفات ترخیص کالاهای صادراتی هم اکنون در گمرک مهران در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود و با توجه به رایزنی‌های مسئولان گمرک و مقامات استانی با طرف عراقی مشکلات در گمرک عراق نیز کاملا برطرف شده و تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی طبق روال عادی انجام می‌شود.

گفتنی است بیش از ۴۰۰ کامیون میوه و تره‌بار و عموما هندوانه در مرز مهران در گرمای بیش از ۵۰ درجه در انتظار ورود به کشور عراق بودند که مشکل ورود آنها با رایزنی مسئولان گمرک و مقامات استانی با طرف عراقی حل شد.

منبع: ایسنا

402

کد خبر: 823085

وب گردی

وب گردی