امام جمعه قرچک: رأی مردم با تنفیذ حکم ولایت کامل شد

امام جمعه قرچک با اشاره به مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری گفت: رأی مردم با تنفیذ حکم ولایت کامل شد، مقام معظم رهبری در این مراسم چند سفارش به دولت کردند؛ ایشان معیشت مردم را جزء وظایف دولت دانستند و از رئیس‌ جمهور خواستند که برای برطرف کردن فقر تلاش کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک میلاد با سعادت علی ابن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های امام رضا(ع) این است که ایشان توحید را بدون ولایت بی‌معنا می‌دانند و حصن الهی را زمانی نفوذناپذیر می‌دانند که بر حول محور ولایت باشد.

وی افزود: ویژگی دیگر امام رضا(ع) این بود که برای اثبات حقانیت دین مبین اسلام با ادیان مختلف گفت‌وگو می‌کرد تا حقانیت اسلام را ثابت کند؛ البته گفت‌وگو زمان دارد و مناسب است که طرف مقابل شما دارای منطق باشد و حق را بپذیرد، اما وقتی کسی هرگز اهل منطق نیست و غیر از زور چیز دیگر را نمی‌فهمد گفت‌وگو با او بی‌فایده است.

امام جمعه قرچک با اشاره به مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری عنوان کرد: رأی مردم با تنفیذ حکم ولایت کامل شد؛ مقام معظم رهبری در این مراسم چند سفارش به دولت کردند؛ ایشان معیشت مردم را جزء وظایف دولت دانستند و از رئیس‌ جمهور خواستند که برای برطرف کردن فقر تلاش کنند.

اسماعیلی تأکید کرد: هرگز وجود دشمن را فراموش نکنیم و گمان نکنیم که اگر ما قصد خیر داریم و با دیگران در صلح و آرامش هستیم، دیگران هم در حق ما همین مطلب را دارند، متأسفانه یکی از ضعف‌های دولت یازدهم این بود که گمان می‌کرد با مذاکره و گفت‌وگو، دشمنی‌ها پایان می‌یابد؛ حال آنکه دشمن با استفاده از فضای گفت‌وگو بردشمنی خود افزود.

وی با اشاره به اثرات سازش و مذاکره بیان کرد: هرگز نباید فراموش کنیم که نظام اسلامی ما برای انقلاب هزینه اولیه داده است و اکنون که نزدیک به 40 سال از عمر آن می‌گذرد، برای ادامه راه نیاز به هزینه کمتری است و حال آنکه سازش و مذاکره هزینه بسیار دارد و این مطلب را برجام ثابت کرد.

امام جمعه قرچک اظهار داشت: جایی که مقام معظم رهبری در شروط 9 گانه خود در امضای برجام فرمودند توافق ژنو و لوزان که منجر به برجام شد و هزینه سنگین بر ملت وارد کرد؛ لیکن با وجود پرداخت این هزینه برجام ثمری برای نظام نداشت و نتیجه آن شد که تحریم‌های مادر علیه نظام اسلامی وضع شد.

اسماعیلی در پایان با اشاره به امضای مادر تحریم‌ها توسط ترامپ خاطرنشان کرد: روز گذشته نیز ترامپ آن را امضاء کرد و صریحا آن را نقض کرد و حال آنکه بعضی از مسئولان جرأت اظهار نقض برجام را ندارند و می‌گویند برجام نقض فاحش نشده است در حالی که فرقی بین نقض برجام نیست و نقض فاحش برجام بازی با الفاظ است.

901

کد خبر: 823103

وب گردی

وب گردی