کشته شدن ۲۵۱ نفر در جمهوری دموکراتیک کنگو

سازمان ملل جزییات بیشتری را درباره کشته شدن بیش از ۲۵۰ نفر در جمهوری دموکراتیک کنگو طی ماه های مارس تا ژوئن منتشر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد: 251 نفر در جریان کشتارهای غیرقانونی و هدفمند در منطقه کاسای جمهوری دموکراتیک کنگو از اواسط مارس تا اواسط ژوئن کشته شده اند که 62 نفر آنها کودک بوده اند.

بر اساس این گزارش یافته های سازمان ملل بر اساس مصاحبه با آوارگان منطقه کاسای تهیه شده که به آنگولا گریخته اند. این افراد ماموران دولتی را عامل اصلی کشتار حداقل 7 کودک معرفی کرده اند.

غیر از نظامیان دولتی، سازمان ملل یک گروه شبه نظامی موسوم به "بانا مورا" که مورد حمایت دولت هستند و همین طور یک گروه شبه نظامی مخالف دولت را به خاطر دست داشتن در کشتار مردم و غیر نظامیان، سرزنش کرده است.

زید رعد الحسین رئیس حقوق بشر سازمان ملل با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: بازماندگان درباره صدای فریاد و ضجه کسانی صخبت کرده اند که زنده زنده در آتش سوزانده شده اند و شاهد قتل اعضای خانواده و بستگان خود بوده اند.

این گزارش افزود: تیمی از بازرسان سازمان ملل تایید کرده اند که 251 نفر طی روزهای 12 مارس تا 19 ژوئن کشته شده اند. این کشتار شامل 62 کودک بوده و 30 نفر آنها زیر 8 سال هستند.

در کمتر از یک سال گذشته بیش از 3300 نفر در خشونت های این کشور کشته شده اند. تنش های خشونت آمیز در جمهوری دموکراتیک کنگو موجب آواره شدن 1.4 میلیون نفر شده است.

تاکنون حدود 80 گور دسته جمعی نیز در منطقه کشف شده است. عدم تمایل کابیلا برای برگزاری انتخابات موجب تشدید تنش در این کشور بحران زده شده است

منبع: تسنیم

۸۰۱

کد خبر: 823122

وب گردی

وب گردی