دکتر ولایتی: باید زمینه آموزش عالی در اقصی نقاط ایران را فراهم کنیم/ افتخار می کنم در مراسم استقبال از افتخارآفرینان حضور یافتم

مراسم استقبال از دانشجویان افتخارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی ربوکاپ 2017 ژاپن در ساعات پایانی روز جمعه ۱۳ مردادماه  با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم که در نوع خود بی سابقه بوده ضمن استقبال گرم از اعضای تیم ربوکاپ، در سخنانی با تبریک میلاد مسعود حضرت امام رضا (ع) و پیروزی ارزشمند فرزندان ایران، گفت: «رتبه جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات سال گذشته 4 بود و امسال خوشبختانه در جایگاه دوم قرار گرفته‌ایم و نشان‌دهنده این است که ما در یک جا متوقف نشده‌ایم، بلکه هر سال بهتر از سال قبل ظاهر شده‌ایم و انشاءالله در سال‌های آینده هم رتبه بهتری در مسابقات ربوکاپ بین‌المللی به دست خواهیم اورد.»

دکتر ولایتی با اشاره به این که حضور در این برنامه،استقبال از این عزیزان و جوانان و دانشجویان عزیز موجب افتخار بنده و بسیار مسرت بخش است ادامه داد: «این مسابقات در حقیقت یک جام جهانی با موصوع ربوکاپ است. پیروزی‌هایی که به دست آمده است، حال این پیروزی در حوزه رباتیک بوده است؛ در رشته‌های دیگر چه آنهایی که سابقه طولانی دارند مانند علوم پایه، ریاضیات و فیزیک و چه در حوزه علوم جدید مانند رباتیک؛ دنیای آینده در اختیار این علوم جدید است.»

او افزود: «از ابتدایی که بنده توفیق خدمت‌گزاری در دانشگاه آزاد اسلامی را به امر مقام معظم رهبری پیدا کردم، گفتم باید بودجه پژوهش افزایش پیدا کند و این رقم خوشبختانه از 600 به هزار میلیارد افزایش یافت که بخشی از این بودجه به جذب نخبگان اختصاص خواهد یافت.»


رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: «اگر ما بخواهیم فرار مغزها را نداشته باشیم باید به این امر اهتمام جدی نماییم و زمینه‌ها را برای فعالیت نخبگان آماده کنیم. ملت ایران جزو میهن‌دوست ترین ملت‌های عالم است، شاید قدیمیترین فرهنگ مربوط در جهان که آثارش همچنان وجود دارد فرهنگ ایرانی با 10 هزار سال سابقه است.»

دکتر ولایتی گفت: «با همه کتمان‌هایی که غربی‌ها می‌کنند، اما ما بزرگانی داشتیم که پایه‌گذار علوم پایه بودند. ما می‌بینیم که جبر هم‌چنان تحت همین نامی که برای اولین بار محمدبن موسی خوارزمی نامید، در جهان هست یا می‌بینیم هم‌چنان همان اسمی که محمدبن زکریای رازی برای الکل نهاد، همان نام عینا نام این ماده ارزشمند در جهان است. بنابراین ایران اسلامی که نقش اساسی در تمدن اسلامی و جهانی داشت دوباره جایگاه خود را به این دلیل که محیط فراهم است، به دست آورده است.»

رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد :ما وظیفه داریم از کسانی که در حوزه علم به درجات بالا می‌رسند و از خود ترقی و فرزانگی نشان می‌دهند استقبال کنیم و اگر بتوانیم در رشته‌های دیگر هم در مسابقات جهانی شرکت کنیم و همین طور مشوق‌ها بیشتر و بیشتر شود و موجب دلگرمی نخبگان ما شود، قطعا دریغ نخواهیم کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: «اینکه در 10 مورد در حوزه بزرگسالان و 9 مورد در حوزه دانش‌آموزان مقام کسب‌ کرده‌ایم، مطمئنا رقم بالایی است. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی همچون دانشگاه‌های دولتی توانست درجات خوبی به دست آورد. ما بسیار امیدواریم که دانشگاه آزاد نقش درجه اول را در سال‌های آتی در همه رشته‌ها داشته باشد. بنده اگر بضاعتی داشته باشم در خدمت ارتقای علم و به ویژه آنچه که مد نظر مقام معظم رهبری است که ارتقای علوم و عناوین دانش‌بنیان تنها راه نجات ما و ارکان اقتصاد مقاومتی است به کار خواهم گرفت.»

دکتر ولایتی با ابراز امیدواری در موفقیت دکتر رهبر و نقش مهم وی در پیشبرد و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: «از نظر علم‌خواهی و علم‌جویی ملت ما در دنیا اگر نگوییم بی‌نظیر است، کم نظیر است. رقم دانشجویان ما نسبت به جمعیت آمار بالایی است، یعنی 4.5 میلیون دانشجو در کشور داریم، 5 میلیون فارغ‌التحصیل فقط دانشگاه آزاد دارد و در حال حاضر 1.5 میلیون دانشجو؛ بنده دوباره تاکید می‌کنم که هیچ واحدی از دانشگاه آزاد اسلامی نباید تعطیل شود بلکه اگر مشکلی وجود دارد، باید آن موارد برطرف شود. باید زمینه آموزش عالی در اقصی نقاط ایران را فراهم کنیم.
وی در پایان از دکتر موسی‌خانی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری، مربیان تیم‌های رباتیک، استاندار قزوین، رئیس واحد تبریز و ایلخچی و سایر حاضران در مراسم تشکر کرد و همچنین از حضور خبرنگاران تقدیر نمود و حضور آنها را نشان از اشتیاق خبرنگاران برای پیشرفت کشور و ارتقاء سطح علمی و اهمیت موفقیت جوانان دانست.


دکتر موسی خانی هم در سخنانی حضور دکتر ولایتی در مراسم استقبال از افتخارآفرینان جوان کشورمان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و برگزاری چنین برنامه ای را در فرودگاه امام خمینی (ع) به منطور استقبال و در چنین سطحی را کم نظیر دانست و آن را نشانه ای از اهتمام دکتر ولایتی و مسئولان عالی دانشگاه به رشد و ارتقاء روز افزون دانشگاه دانست و اظهار امیدواری کرد شاهد فرهنگ سازی در ارج نهادن به توفیقات افتخارآفرینان در همه عرصه ها باشیم.
وی گزارش کوتاهی از برنامه و اقدامات مربوطه در این زمینه ارائه کرد.
۳۰۱

کد خبر: 823183

وب گردی

وب گردی