کمیسیون اروپا کمک خود به بحران مهاجران در یونان را افزایش داد

اروپا در نظر دارد میزان کمک‌های مالی خود به بحران مهاجرت در یونان را به یک میلیارد و 300 میلیون یورو افزایش دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیون اروپا طی بیانیه‌ای با اهدای کمک 11 میلیون دلاری به آژانس پناهجویان سازمان ملل به منظور کمک به بحران پناهجویان یونان موافقت کرد.

در این بیانیه آمده است: کمیسیون اروپا 9 میلیون و 300 هزار یورو (11 میلیون دلار) کمک اضافی به منظور حمایت از پناهجویان در یونان اختصاص خواهد داد. این کمک مالی برای حمل و نقل، اسکان، کمک‌های امدادی، حفاظت و آموزش کودکان هزینه خواهد شد.

براساس بیانیه کمیسیون اروپا، این اتحادیه برنامه دارد میزان کمک‌های مالی خود به بحران مهاجرت در یونان را به یک میلیارد و 300 میلیون یورو افزایش دهد.

در پایان این مطلب آمده است: اروپا از سال 2015 با بدترین بحران مهاجرت در تاریخ خود رو به رو شده است. موضوع اسکان صدها هزار نفر از مهاجران و پناهجویان خاورمیانه و شمال آفریقا برای این قاره به یک بحران تبدیل شد. تنها از ابتدای سال 2017 تاکنون، بیش از 110 هزار نفر از طریق دریا خود را به اروپا رسانده‌اند.

بر طبق آمارهای منتشر شده، در این مدت بیش از 11 هزار مهاجر خود را به سواحل یونان رسانده‌اند که بیشتر آنها از سوریه (35.5 درصد) و عراق (13.4 درصد) بوده‌اند.

کد خبر: 823192

وب گردی

وب گردی