دانشجوی دکتری واحد اصفهان؛ کارآفرین در زمینه تولید زالوی طبی استریل کشور

سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زالوی طبی استریل در نخستین پایگاه تخصصی این صنعت در اصفهان تولید می‌شود و موجب شده تا اصفهان به عنوان بزرگترین تولید کننده زالوی طبی استریل کشور شناخته شود.

به گزارش ایسکانیوز سعید صفوی پور دانشجوی دکترای تخصصی تغذیه دام دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) رییس این مرکز تخصصی و عضو هیات مدیره انجمن متخصصان علوم دامی استان اصفهان با اعلام این مطلب گفت: پایگاه تخصصی صنعت تولید زالوی طبی استریل در اصفهان، نماینده انجمن زالو درمانی انگلستان بوده و شامل20 مزرعه پرورش و تکثیر زالو است که برای راه‌اندازی هر مزرعه 400 میلیون ریال هزینه شده است.
این دانشجوی کارآفرین افزود: با راه‌اندازی این مرکز از انقراض زالوی آرواره دار بی خرطوم به عنوان نخستین گونه زالوی ایرانی جلوگیری شد.
عضو انجمن زالو درمانی انگلستان، طرح پرورش و تکثیر زالوی طبی استریل را طرحی پُر سود، کم هزینه و با برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد اشتغال جوانان دانست و گفت: سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان هم در تفاهم نامه‌ای با این مرکز در قالب طرح اقتصاد مقاومتی به عنوان طرحی پرسود، کم هزینه و با برنامه‌ریزی به دنبال پرورش صنعت زالوی طبی است.
سعید صفوی پور گفت: در حال حاضر نیاز کشور به زالوی طبی روزانه 2 میلیون قطعه است که متاسفانه بیش از 50 درصد آن از طریق واردات قاچاق تامین می شود.
وی افزود: آموزش تخصصی و برگزاری کارگاه های عملی، ارائه تجهیزات مورد نیاز برای مزارع پرورش، ارائه طرح توجیهی اقتصادی برای کارآفرینان، خرید و فروش تضمینی محصولات از مشترکان، فروش زالوی طبی استریل شده با روش داخلی، نظارت بر تجهیز واحد، راه اندازی و بهره برداری و آزمایش های تخصصی مربوط به آب، خوراک، بهداشت و بیماری ها از دیگر خدمات این مرکز پرورش و تکثیر زالوی طبی است.
گفتنی است سعید صفوی‌پور دوره کارشناسی رشته مهندسی کشاورزی علوم دامی و کارشناسی ارشد خود را در رشته فیزیولوژی تولید مثل دام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گذرانده و در حال حاضر دانشجوی دکترای تخصصی تغذیه دام واحد اصفهان(خوراسگان) است.

203

کد خبر: 823232

وب گردی

وب گردی