اما و اگرهای انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران/ هیچ یک از نامزدهای شهرداری تهران انصراف نداده‌اند

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: بررسی‌های لازم برای انتخاب شهردار جدید در حال انجام است، در صورتی که آقای قالیباف تا قبل از انتخاب شهردار از سمت خود کناره‌گیری کند، آن موقع شورا برای انتخاب سرپرست تصمیم می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، زهرا نژادبهرام درباره آغاز به کار شورای پنجم و انتخاب شهردار، اظهار داشت: امروز برنامه‌های 7 نامزد شهرداری، در اختیار هیأت رئیسه سنی شورای پنجم قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تعدادی از نامزدها انصراف داده‌اند؟ گفت: هیچ یک از نامزدها انصراف نداده‌اند و برنامه‌های خود را ارائه خواهند داد.

نژادبهرام با اشاره به اینکه منتخبین شورای پنجم پس از اعلام نتایج آرا تاکنون جلسات خود را به صورت مستمر برگزار کرده‌اند، گفت: حدود 22 جلسه منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران داشته‌اند که در این جلسات ساز و کار انتخاب شهردار و اعضای کمیسیون‌ها و کمیته‌ها را مشخص کردند و در حال حاضر آمادگی لازم را برای انجام وظیفه دارند.

وی درباره آغاز به کار شورای پنجم اظهار داشت: در این خصوص باید به قانون مراجعه کرد و اگر نظر این باشد که از نیمه مرداد ماه فعالیت شورای پنجم آغاز شود، ما این آمادگی را داریم و فرقی نیز برای ما نمی‌کند چرا که بر اساس برنامه تاکنون پیش رفته‌ایم.

نژادبهرام افزود: پس از اعلام برنامه‌های نامزدهای شهرداری تهران پس از یک هفته رای‌گیری انجام می‌شود و از بین 7 نفر 2 نفر به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر تا انتخاب شهردار جدید محمدباقر قالیباف شهردار فعلی از سمت خود کناره‌گیری کند، شورای پنجم چه تصمیمی را اتخاذ می‌کند، گفت: به نظر بنده آقای قالیباف با توجه به اینکه مدیری حرفه‌ای هستند مسند خود را خالی نمی‌گذارند، مگر اینکه شورا که نهاد بالادستی آن است بخواهد.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: در صورتی که آقای قالیباف تا قبل از انتخاب شهردار جدید از سمت خود کناره‌گیری کند آن موقع شورا تصمیم می‌گیرد که سرپرست بگذارد یا اینکه شهردار جدید را معرفی کند. چرا که نمی‌توان شهر را بدون مدیر، اداره کرد.

701

کد خبر: 823278

وب گردی

وب گردی