از علی کریمی و قلعه‌نویی بیش از این انتظار نمی‌رود/ محرومیت شجاعی و حاج‌صفی توسط فیفا بلوف است/ اگر فوتبال سیاسی نیست، چرا آقایان با مچ‌بند سبزبازی کردند؟

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: فیفا اصلا محرومیتی برای اینگونه اقدامات در نظر نمی‌گیرد و ما ورزشکاران زیادی در رشته‌های مختلف داشته‌ایم که مقابل حریفانی از رژیم صهیونیستی حاضر نشده‌اند و هیچ محرومیتی هم شامل آنها نشده است.

امیررضا واعظی آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد حضور مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی، ملی‌پوشان ایرانی تیم فوتبال پانیونیوس مقابل تیم مکابی رژیم صهیونیستی در مرحله پلی‌آف لیگ اروپا اظهار داشت: نمی‌دانم چگونه است که وقتی بحث پایبندی به ارزش‌ها و اعتقادات مطرح می‌شود، دوستانه بهانه حرفه‌ای بودن می‌آورند. اگر به حرفه‌ای بودن باشد که بازیکنانی بزرگتر از این دو مقابل رژیم صهیونیستی موضع‌گیری کرده‌اند.

وی ادامه داد: بازیکنان بزرگ فوتبال جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین حتی حاضر نشدند پای خود را در خاک این رژیم غاصب بگذارند. کریستیانو رونالدو می‌گوید «اگر رژیم صهیونیستی را تأیید می‌کردم، قطعا توپ‌های طلای بیشتری به من می‌دادند.» او در واقع با این حرف به لیونل مسی طعنه می‌زند که به خاک این رژیم سفر کرده است.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تصریح کرد: جیائلوئیجی بوفون، دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتبال جهان حاضر نشد با کاپیتان تیم رژیم صهیونیستی دست بدهد و مهاجم بوردو فرانسه هم از سفر به خاک این رژیم سر باز زد.

واعظی آشتیانی در مورد اینکه گفته می‌شود اگر این دو بازیکن مقابل نماینده رژیم صهیونیستی بازی نمی‌کردند، محروم می‌شدند، گفت: با چه فرمولی به این نتیجه رسیده‌اند که فیفا این بازیکنان را محروم می‌کرد؟ فیفا اصلا محرومیتی برای اینگونه اقدامات در نظر نمی‌گیرد و ما ورزشکاران زیادی در رشته‌های مختلف داشته‌ایم که مقابل حریفانی از رژیم صهیونیستی حاضر نشده‌اند و هیچ محرومیتی هم شامل آنها نشده است. این حرف‌ها بی‌ارزش و بلوف است.

وی در واکنش به هشتگ «فوتبال سیاسی نیست» در شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر فوتبال سیاسی نیست، پس چرا این بازیکنان با مچ‌بند سبز در زمین بازی حاضر شدند؟ ورزش در همه جای دنیا سیاسی است. ورزش هم سیاست، هم اقتصاد، هم فرهنگ و هم سلامت است. کسانی که این حرف را می‌زنند، نگاه فراگیری ندارند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر او باید شجاعی و حاج‌صفی را از حضور در تیم ملی محروم کرد یا خیر، گفت: کسی که شایستگی دفاع از حریم کشورش را ندارد، نمی‌تواند لباس تیم ملی را بر تن کند. فوتبالیست واقعی، علی دایی بود که با طحال پاره برای کشورش بازی کرد. اتفاقا این بزنگاه‌ها، باورهای ملی ورزشکاران را روشن می‌سازد.

واعظی آشتیانی ادامه داد: عده‌ای که تمام شهرت‌شان را مدیون این کشور هستند، به گونه‌ای رفتار می‌کنند که ارزش‌های یک کشور زیر سؤال برود. وقتی توئیتر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تشکر می‌کند و حرکت این دو بازیکن را تابوشکنی می‌داند، به معنای بی‌بصیرتی این دو بازیکن است. ورزشکار باید بصیرت داشته باشد، نه اینکه تنها به دنبال قرارداد و فرار از جریمه باشد.

وی درباره اینکه چهره‌های شاخص فوتبالی مانند علی کریمی و امیر قلعه‌نویی از شجاعی و حاج‌صفی حمایت کرده‌اند، تصریح کرد: بیش از این از تفکر چنین افرادی انتظار نمی‌رود. ما نباید موضع انفعالی داشته باشیم. البته هر کسی نظر مخصوص به خود را دارد اما بیشتر از این نمی‌توان از افکار این افراد انتظار داشت.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پایان گفت: این دو بازیکن می‌توانستند بهانه بیاورند و به زمین نروند. وقتی اعلام کنند مصدوم هستند یا مشکل روحی و روانی دارند، چه معیاری برای تشخیص این موضوع وجود دارد؟‌ این دو بازیکن نگران بودند که جریمه نشوند و مبلغ جریمه برای آنها مهم‌تر از ارزش‌های ممکلت‌شان بوده است، در حالی که می‌توانستند جریمه را به جان بخرند و بعد بگویند «این جریمه، هدیه ما به مردم ایران است.»

604

کد خبر: 823331

وب گردی

وب گردی