کودکانی که در سیستان و بلوچستان  از تحصیل بازماندند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۷۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد که با برنامه‌ریزی انجام شده قرار است همه آنها در سال تحصیلی آینده جذب کلاس درس شوند.

به گزارش ایسکانیوز علیرضا نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: حدود 70 هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد که با برنامه‌ریزی انجام شده قرار است همه آنها در سال تحصیلی آینده جذب کلاس درس شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: برنامه داریم در سال تحصیلی آینده با هدف جذب بیشتر دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان 1000 کلاس درس جدید در سطح استان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 درصد کلاس‌های درس استان چندپایه هستند، افزود: این میزان در استان سیستان و بلوچستان بیش از 2 برابر میانگین کشوری است و این موضوع کار ما را در عرصه آموزش فرزندان مناطق محروم استان سخت‌تر می‌کند.

نخعی اضافه کرد: حدود 35 درصد کلاس‌های دوره متوسطه سطح استان آمار دانش‌آموز زیر حد نصاب دارند که برای کاهش این آمار تجمیع دانش‌آموزان را به عنوان یک تجربه موفق در استان پیاده کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: حدود 22 هزار دانش‌آموز شبانه‌روزی در استان داریم که با تامین اعتبار و اختصاص 32 میلیارد ریال می‌توانیم این آمار را به 32 هزار نفر افزایش دهیم و برنامه داریم در این راستا به سمت افزایش ظرفیت مدارس شبانه‌روزی استان حرکت کنیم.

وی سیستم آموزش از راه دور را با الهام‌گیری از کشورهای دیگر تجربه موفقی دانست و گفت: 84 مرکز آموزش از راه دور با قابلیت آموزش 7 هزار و 600 دانش‌آموز در استان در حال فعالیت است و امکان توسعه این مراکز به 200 مرکز وجود دارد.

کد خبر: 823403

وب گردی

وب گردی