جنگ مخفیانه علیه شیعیان  "العوامیه"

روزنامه ایندیپندنت با به دست آوردن اطلاعاتی، برخی از جزییات اوضاع اسفناک شهر شیعه‌ نشین العوامیه را که چند ماه از محاصره آن توسط نیروهای سعودی می‌گذرد، فاش کرد.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت: براساس اطلاعات به دست آمده در خصوص اوضاع جاری در منطقه شیعه نشین العوامیه در کشور عربستان که بیش از سه ماه از محاصره آن توسط نیروهای سعودی می‌گذرد و همچنین مصاحبه‌های بی‌سابقه‌ای که با فعالان محلی انجام گرفته ، مشخص شده که شرایط غیرنظامیان ساکن این منطقه بسیار وحشتناک است.

در ادامه این گزارش آمده است: یک جنگ سری و پنهان میان نیروهای نظام حاکم و معترضان در منطقه العوامیه از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در ماه مه گذشته آغاز شده و وقایع و رویدادهای این منطقه توسط رسانه‌های سعودی و یا خارجی تحت پوشش قرار نمی‌گیرد.

العوامیه یکی از قدیمی‌ترین شهرهای عربستان به شمار می‌آید و قدمت آن به ۴۰۰ سال پیش بر می‌گردد. بیشتر ساکنان این شهر را شیعیان تشکیل می‌دهند و ۳۰ هزار تن در آن که محل زندگی شیخ نمر باقر النمر، از روحانیون برجسته مخالف عربستان نیز بوده، زندگی می‌کنند.

مقامات عربستان در ۱۰ مه تصمیم به تخلیه تعداد زیادی از ساکنان این شهر و تخریب بخش قدیمی به بهانه بازسازی آن را داشته‌اند، اما اوضاع امنیتی در این شهر به سرعت متشنج شد و گفته می‌شود که در جریان گلوله‌باران شهر دست کم ۲۵ نفر کشته شدند.

فعالان نیز عکس‌هایی را از این شهر و ویرانه‌هایی را منتشر کردند که گویی یکی از شهرهای درگیر جنگ در سوریه است.

منبع : ایسنا

800

کد خبر: 823449

وب گردی

وب گردی