ویکلی استاندارد: دولت ترامپ یک فاجعه است

یک نشریه آمریکایی در مطلبی، با انتقاد ار عملکرد ترامپ در شش ماه نخست ریاست‌جمهوری، دولت کنونی آمریکا را یک فاجعه توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مجله هفتگی ویکلی استاندارد با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: در طول رقابت‌های ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا، تصور نمی‌کردیم دونالد ترامپ پیروز انتخابات شود. ما درباره ناآگاهی (سیاسی)، گستاخی و عدم صداقت او اظهار تأسف کردیم؛ درخصوص برنامه‌های ترامپ در حوزه سیاست خارجی (عدم دخالت در امور کشورهای دیگر)، برنامه‌های اقتصادی او (مخالفت با تجارت جهانی) و همچنین ناامید شدن طرفداران پراشتیاق او در صورت راهیابی‌اش به کاخ سفید ابراز نگرانی کردیم. با وجود این، پس از پیروزی ترامپ در انتخابات، به سبب آنکه او رئیس جمهور منتخب آمریکاست، خواستار موفقیتش هستیم.

در ادامه گزارش آمده است: پس از پیروزی ترامپ فهرستی را تهیه کردیم که نشان می‌داد میلیاردر جمهوری‌خواه، می‌تواند نسبت به هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات او در انتخابات اخیر، رئیس‌جمهور موفق‌تری باشد. بیش از 6 ماه از ریاست‌جمهوری ترامپ می‌گذرد و او در این مدت اقدامات مثبتی انجام داده است.

نگارنده مطلب، در ادامه مدعی شده است اصلاح برخی سیاست‌های اعمال‌شده در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، اجرای خط قرمز تعیین شده از سوی باراک اوباما درباره سوریه، کنار گذاشتن راهبرد شکست‌خورده واشنگتن در قبال پیونگ یانگ و همچنین انتصاب نیل گرساچ به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا، از جمله نقاط قوت دولت کنونی این کشور محسوب می‌شود.

در ادامه گزارش آمده است این نقاط قوت در بحبوحه بحران کنونی کاخ سفید که به یک واقعیت روزمره تبدیل شده است و همچنین، ناکارآمدی دولت جزء موارد استثنا هستند.

نگارنده گزارش در ادامه می افزاید ترامپ تاکنون به وظایف ریاست جمهوری خود به خوبی عمل نکرده است. ترامپ بر خلاف آنچه اخیراً مدعی شده است، نسبت به رؤسای جمهور ادوار گذشته در آمریکا عملکرد بهتری نداشته است. ترامپ چندی پیش اظهار داشت به استثنای آبراهام لینکلن -شانزدهیمن رئیس جمهور آمریکا- نسبت به همه رؤسای جمهور آمریکا در ادوار گذشته عملکرد بهتری داشته است. این در حالی است که رئیس جمهور کنونی آمریکا یک رهبر شکست‌خورده و دولت او نیز یک فاجعه است.

در ادامه گزارش، از امضای قانون تحریم‌های جامع روسیه [ایران و کره شمالی]، که با 98 رأی موافق در برابر 2 رأی مخالف در مجلس سنا و 419 رأی موافق در برابر 3 رأی مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده بود، ممنوع کردن ورود افراد تراجنسیتی به ارتش، سکوت ترامپ در برابر اتهامات مدیر روابط عمومی او به رئیس کارکنان کاخ سفید درخصوص افشای یک سند (در حالی که این سند پیش‌تر به طور رسمی منتشر شده بود) و اخراج هر دوی آن‌ها از کاخ سفید و همچنین، حملات پی در پی ترامپ به جف سشنز، دادستان کل آمریکا، به سبب تحقیقات درباره دخالت (ادعایی) روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، به عنوان برخی از اشتباهات ترامپ نام برده شده است.

کد خبر: 823471

وب گردی

وب گردی