ردپای عربستان در حمله بیولوژیکی به یمن

شیوع گسترده وبا در یمن حاکی از استفاده رژیم سعودی از بمب های بیولوژیکی علیه مردم این کشور است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه پرس تی وی، گروهی از پزشکان داوطلب یمنی رد پای عربستان سعودی را در شیوع بیماری وبا در یمن یافته اند.

بر این اساس، پزشکان یمنی که مدتی است تحقیقات خود را در خصوص خاستگاه این بیماری در یمن آغاز کرده اند، در یافته های خود به نتایجی رسیده اند که نظریه اقدام عربستان سعودی به آغاز جنگ بیولوژیکی علیه یمن را قوت می بخشد.

این تحقیقات در مناطق مختلف یمن انجام شده است. محققان با آزمایش منابع آب در این مناطق، نوعی باکتری را در این آب ها یافته اند که به عنوان ابزاری بیولوژیکی استفاده می شود.

یکی از پزشکان یمنی گفت: پس از ناکامی سازمان جهانی بهداشت و سایر سازمان های بین المللی در جلوگیری از شیوع وبا و سایر بیماری های مربوط به آب های آلوده، ما به عنوان پزشکان و کارشناسان پزشکی این اردوگاه را به صورت داوطلبانه برپا کردیم تا در آزمایشگاه پیشرفته خودمان موارد مبتلا به این بیماری ها را آزمایش کنیم.

پزشک داوطلب دیگری نیز گفت: ما به مطالعه منابع آلودگی وبا پرداختیم و از صد و هجده منبع آبی، پنجاه منبع را یافتیم که همه آنها با یک نوع باکتری مشابه آلوده شده بودند. همین باکتری هزاران نفر را در هائیتی می کشد. فقط طی دو هفته، وبا در دو استان شیوع پیدا کرد.

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته های مردمی یمن گفت: ما آمریکا و متحدانش را مسئول جنایت های جنگی علیه مردممان می دانیم؛ چه جنایت هایی که با حملات مستقیم به مناطق مسکونی یمن صورت گرفت و چه محاصره عربستان سعودی. عربستان سعودی و متحدانش از بمب های ممنوع استفاده کرده اند. سازمان ملل متحد تا کنون به یافته های این گزارش هیچ پاسخی نداده است.

به نظر می‌رسد آمریکا نیز در شیوع وبا و جنگ بیولوژیکی در یمن با عربستان همکاری مستقیم دارد. مردم مظلوم یمن همینک وسیله‌ای برای آزمایش بمب‌های بیولوژیکی استکبار جهانی شده‌‌اند.

کد خبر: 823477

وب گردی

وب گردی