رقابت اپراتورهای اول و دوم در موسم حج/ کدام اپراتور برنده است

با اعزام اولین گروه از حجاج ایرانی به مدینه منوره دو اپراتور برتر کشور خبرهای خوشی را برای زائرین سرزمین وحی اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز؛ اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بسته های حمایتی ویژهای برای زائرین بیت الله الحرام در نظر گرفته اند که به نوعی این رقابت به سود حجاج رقم خواهد خورد.

در همین ارتباط اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: با آغاز مراسم حج تمتع و به منظور ارائه خدمات مناسب به حجاج همراه اولی، از روز یکشنبه ۸ مرداد در عربستان، تعرفه مکالمه ۷۲ درصد و تعرفه پیامک و اینترنت همراه تا ۹۲ درصد کاهش یافت. در این طرح که در ادامه طرح های تخفیفی رومینگ بین الملل ارائه شده است، مکالمات دریافتی، داخلی و با ایران و همچنین اینترنت همراه و پیامک های ارسالی شامل تخفیف شده است.

همراه اول تأکید کرده بسته های اینترنتی در هنگام استفاده از سرویس رومینگ بین الملل غیرقابل استفاده بوده و هزینه بر اساس مگابایت محاسبه می شود. کاربران در صورت عدم تمایل به استفاده از اینترنت گوشی، باید گزینه «دیتا رومینگ» گوشی خود را غیر فعال کنند.

در همین خصوص مدیران همراه اول اعلام کردند : طرح حمایتی همراه اول نسبت به دیگر اپراتورها مناسب تر است و حجاج می توانند با استفاده از سیم کارت همراه اول در هزینه های خود صرفه جویی کنند. بر اساس این طرح، تعرفه مکالمات داخلی و با ایران به ازای هر دقیقه از ۲۰۰۰ تومان به ۵۴۹ تومان، مکالمه دریافتی از ۲۰۰۰ تومان به ۶۴۹ تومان، تعرفه ارسال پیامک از ۲۰۰۰ تومان به ۱۴۹ تومان کاهش یافته و دریافت پیامک در کشور عربستان همچون گذشته رایگان است. تعرفه هر مگابایت اینترنت همراه نیز با ۹۲ درصد تخفیف، از ۲۰۰۰ تومان به ۱۴۹ تومان رسیده است

این مدیر همراه اول در رابطه با بسته های مناسب اینترنتی شرکت ایرانسل برای حجاج افزود: مهم قیمت پایه است که هر مگابایت اینترنت 149 تومان همراه اول در مقایسه با قیمت هر مگابایت اینترنت ایرانسل که 299 تومان تعیین شده است، بسیار پایین تر است.

شرکت ارتباطات سیار در خصوص اینکه، با وجود کاهش قیمت ها هنوز هم تعرفه ها بالاست بخصوص برای حجاجی که بخواهند تماس تصویری داشته باشند باید برای هر گیگ اینترنت بیش از صد و پنجاه هزار تومان هزینه بپردازند، گفت: این بسته های حمایتی نهایت تخفیف هایی است که اپراتور همراه اول توانسته در نظر بگیرد و با توجه به این که اکثر حاجیان عزیز افراد پا به سن گذاشته هستند کمتر به اینترنت و تماس تصویری روی می آورند، شرکت ارتباطات سیار تعرفه های پیامکی و مکالمات خود را بیشتر کاهش داده است.

ایرانسل نیز تعرفه های ارتباطی خود را برای زائرین خانه خدا کاهش داده است. قیمت مکالمه مشترکانی که از رومینگ بین‌المللی ایرانسل در سفر حج استفاده می‌کنند به ازای تمامی مکالمات اعم از داخلی، مکالمه با ایران و دریافت مکالمه برابر با ۵۹۹ تومان و برای ارسال پیامک ۲۹۹ تومان و دریافت پیامک رایگان است. همچنین تعرفه استفاده از خدمات دیتای مشترکان ایرانسل به ازای هر مگابیت، درصورتی که از بسته‌ها و یا اینترنت هدیه خود استفاده نکنند ۲۹۹ تومان درنظر گرفته شده است.

همچنین مشترکان ایرانسلی که شارژ آن‌ها در سفر تمام شود، اگر تماسی دریافت کنند می‌توانند با تأیید درخواست پرداخت هزینه توسط تماس گیرنده پاسخگوی تماس ورودی خود باشند. روشن بودن گوشی تلفن همراه مشترکان ایرانسل در حالت رومینگ بین الملل در ایام حج هزینه‌ای برای حجاج ندارد.

در همین راستا مسول روابط عمومی شرکت ایرانسل در مورد بیشتر بودن تعرفه های مکالمه و پیامکی این اپراتور گفت: تخفیف های اینترنتی ما نسبت به همراه اول بیشتر است. از جمله اینکه حجاج ایرانسلی روزانه 10 مگابایت اینترنت رایگان دریافت می کنند.

او در ادامه افزود: هم چنین بسته های اینترنت هفتگی 300 و 600 مگابایتی ایرانسل با 30 و 50 هزار تومان قیمت مناسبی دارند. مشترکینی که از این بسته ها استفاده کنند، برای هر مگابایت اینترنت بین 80 تا 100 تومان هزینه می پردازند.

با مقایسه ی قیمت های دو اپراتور، ایرانسل هزینه دریافت هر دقیقه مکالمه برای حجاج در عربستان را 50 تومان کمتر از همراه اول تعیین کرده است. پس بهتر است برای صرفه جویی هزینه های حجاجی که از سیم کارت همراه اول استفاده می کنند، زیاد با آن ها تماس گرفته نشود چون دقیقه ای 649 تومان برای آن ها هزینه می افتد.

پس از جمع بندی صحبت های مسئولان روابط عمومی اپراتورهای نامی کشور ذکر سه نکته ضروری است:

1- حجاج می توانند هر دوسیم کارت همراه اول و ایرانسل را در اختیار داشته باشند که هم از تعرفه های پایین تر مکالمه با ایران و ارسال پیامک اپراتور همراه اول بهره ببرند و هم تماس های دریافتی را با خط ایرانسل داشته باشند که هزینه کمتری برای آن ها دارد. هم چنین استفاده از بسته های هفتگی و هدیه ی روزانه اپراتور ایرانسل برای کسانی که مصرف اینترنت بالایی دارند به صرفه تر است.

2- زائرینی که از بسته های هفتگی و هدیه ی روزانه اینترنت ایرانسل استفاده می کنند، توجه داشته باشند که ممکن است پیامک اتمام حجم بسته ی هفتگی و هدیه ی روزانه برای آن ها ارسال نشود و بعد از آن مصرف اینترنت آن ها با قیمت پایه ی هر مگابایت 299 تومان محاسبه شود پس لازم است مصرف خود را مدیریت کنند.

3- هیچ یک از اپراتورها در حج امسال به زائرینسیم کارت رایگان هدیه نمی دهند. لذا با توجه به قیمت بالای سیم کارت در فرودگاه ها و در کشور عربستان لازمست حجاج قبل از سفر نسبت به تهیه ی سیم کارت مورد نظر اقدام کنند.

403

کد خبر: 823530

وب گردی

وب گردی