نمایشنامه ای از تنسی ویلیامز روی صحنه فرهنگسرای نیاوران

نمایش «اتوبوسی به نام هوس» نوشته تنسی ویلیامز، به کارگردانی محسن حاج‎نوروزی و با ترجمه ای از مرجان بخت‎مینو از 18 مرداد‎ماه در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‎رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران، تنسی ویلیامز نویسنده مشهور آمریکایی و یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان معاصر در ادبیات آمریکا محسوب می‌شود.

تنسی ویلیامز در دوران فعالیتش در مقام نویسنده در مجموع 25 نمایش‌نامه و دو رمان کوتاه نوشت و در زمان حیاتش جوایز ادبی بسیاری را کسب کرد. وی جایزه پولیتزر را در سال 1948 به خاطر نمایش‌نامه «اتوبوسی به نام هوس» دریافت کرد. تنسی ویلیامز همچنین در سال۱۹۵۵ بار دیگر برنده جایزه پولیتزر برای نمایشنامه « گربه روی شیروانی داغ» شد.

در این نمایش «بلانچ دوبوآ» زن زیبا و اهل طبقه مرفه جنوب، پس از آنکه عمارت موروثی خود را از دست میدهد، برای دیدن خواهرش «استلا» به محله پست و ناجوری در نیواورلئان میرود که با برخورد خشن شوهر خواهرش «استنلی» مواجه میشود بعد از آنکه دلباخته دوست شوهر خواهرش «میچ» میشود، میکوشد تا بر گذشته نه چندان مطلوبش سرپوش بگذارد، اما همه چیز بر ملا شده و «استلا» مجنون میشود و ...

آزیتا طالبی، سهیل قنادان، مهزاد توکلی، محمد سلطان پور، فاطمه شمس، اشکان کاظمی، مهتا احمدی، صدرا محمدی، مهدی سرابی و محسن حاج نوروزی بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «اتوبوسی به نام هوس» از 18 مرداد همه روزه به جز روزهای شنبه و سه شنبه ساعت 20 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه میرود.

501

کد خبر: 823542

وب گردی

وب گردی