اعلام نتایج اولیه کنکور تا ساعت ۱۱

رئیس سازمان سنجش در نشیت خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: نتیجه اولیه کنکور سراسری ۹۶ امروز تا ساعت ۱۱ با انتشار کارنامه داوطلبان اعلام می شود. براساس نتایج همه داوطلبان برای تمامی دوره ها مجاز به انتخاب رشته شده اند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ابراهیم خدایی درخصوص اعلام نتایج آزمون سراسری سال ۹۶ گفت: نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ امروز یکشنبه ۱۵ مرداد ۹۶ به صورت کارنامه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به آدرس: www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه نتایج نهایی نیمه دوم شهریور اعلام می شود گفت: آمار مجازین در دوره های روزانه و شبانه ۴۵۴ هزار نفر است و برای سایر دوره ها همه داوطلبان مجاز شدند.

وی افزود: انتخاب رشته کنکور ۹۶ برای مجازین به انتخاب رشته نیز از روز ۱۹ مردادماه آغاز می شود و تا ۲۳ مردادماه ۹۶ ادامه خواهد داشت. داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی کد رشته های تحصیلی مورد علاقه خود را مشخص کرده و به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته اینترنتی خود درج کنند.

خدایی گفت: در آزمون سراسری سال ۹۶ با شروع ثبت نام از بهمن ماه ۹۵، تعداد ۹۳۰ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۹ درصد زن و ۴۸ درصد مرد بودند.

وی افزود: در گروه علوم ریاضی حدود ۱۴۸ هزار نفر، در گروه علوم تجربی ۵۸۰ هزار نفر، در گروه علومانسانی ۱۸۴ هزار نفر و در گروه هنر بیش از ۱۰ هزار نفر و در گروه زبان بیش از ۶ هزار نفر ثبت نام کردند. با توجه به علاقمندی برخی از داوطلبان برای شرکت در سایر گروه های هنر و زبان، در مجموع یک میلیون و ۹۴ هزار کارت صادر شد.

خدایی خاطرنشان کرد: ۶۳ درصد داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۶ از داوطلبان گروه تجربی بودند که این موضوع یکی از مشکلاتی است که باید با هدایت تحصیلی و کمک وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت حل شود. این موضوع باید پیش از این کنکور مورد بررسی قرار گیرد.

وی یادآور شد: از تعداد ۹۳۰ هزار نفر تعداد ۸۳۷ هزار در جلسه آزمون حاضر بودند که ۹.۸ درصد در آزمون سراسری غایب بودند.

رئیس سازمان سنجش گفت: از تعداد ۸۳۰ هزار نفر داوطلب کنکور همه داوطلبان در دوره های غیر از روزانه و شبانه مجاز شدند و تعداد ۴۵۴ هزار نفر در دوره های روزانه و شبانه مجاز شدند.

وی گفت: ۷۴۴ هزار و ۴۱۸ نفر ظرفیت پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است که در گروه ریاضی ۱۳۷ هزار نفر داوطللب حاضر داشتیم که ظرفیت این گروه ۲۳۵ هزار نفر است که شانس قبولی ۱۷۰ درصد است.

خدایی اضافه کرد: در گروه علوم تجربی ۵۱۸ هزار داوطلب حاضر بودند که ظرفیت آن ۱۵۴ هزار نفر است. شانس قبولی در این گروه ۲۹.۸۸ درصد است.

وی افزود: در گروه علوم انسانی برای ۱۶۷ هزار داوطلب، ظرفیت ۳۱۰ هزار نفر وجود دارد و شانس قبولی بالای ۱۰۰ درصد است.

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: در گروه هنر برای ۴۸ هزار داوطلب ظرفیت بیش از ۱۹ هزار نفر است و برای گروه زبان های خارجی نیز برای ۹۶ هزار متقاضی ظرفیت ۲۳ هزار نفری وجود دارد.

وی تاکید کرد: شانس قبولی برای مجموعه داوطلبان ۸۶.۸۶ درصد است اما در هر گروه آزمایشی و در دوره های روزانه و غیر روزانه متفاوت است. به طوری که در گروه های ریاضی و انسانی بالاتر از ۱۰۰ درصد امکان قبولی وجود دارد اما در گروه علوم تجربی در دوره روزانه ۹ درصد و در گروه علوم انسانی در دوره روزانه ۱۵ درصد شانس قبولی وجود دارد. گروه زبان نیز در این دوره ۴ درصد و گروه هنر نیز ۷ درصد شانس قبولی روزانه دارد.

خدایی با اشاره به پذیرش بدون آزمون در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی گفت: با توجه به قانون سنجش و پذیرش و همچنین توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، هم اکنون بیش از ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش در آموزش عالی بدون آزمون است.

وی گفت: امسال با توجه به ظرفیت پذیرش در ۱۲ درصد کل رشته های دوره روزانه و ۲۸ درصد کل رشته های دوره شبانه بدون آزمون است.

معاون وزیر علوم اظهار داشت: داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت نام نکرده اند می توانند همزمان با انتخاب رشته در روزهای ۱۹ تا ۲۳ مردادماه ۹۶ با ورود به سایت سازمان سنجش در رشته هایی که پذیرش آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است، ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

وی اظهار داشت: راهنمای انتخاب رشته مجازی از چهارشنبه ۱۸ مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان می توانند از آن کمک بگیرند. این راهنما بر اساس نمرات سال گذاشته و ظرفیت قبولی شبیه سازی شده است. مهلت انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور سراسری ۹۶ از روز پنجشنبه ۱۹ مرداد آغاز می شود.

وی یادآور شد: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی امسال سهمیه ایثارگران به ۳۰ درصد افزایش یافته است که این موضوع در رشته های پرمتقاضی خود را نشان می دهد و داوطلبان در زمان انتخاب رشته این موضوع را مدنظر قرار دهند.

معاون وزیر علوم درباره زمان برگزاری آزمون سراسری سال ۹۷ گفت: امسال با توجه به تقارن با ماه مبارک رمضان آزمون در تیرماه برگزار شد، از سال آینده یعنی کنکور سال ۹۷ در همان زمان استاندارد برگزار می شود.

خدایی درباره تاثیر امتحانات نهایی در سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور گفت: ملاک ما برای تاثیر سوابق تحصیلی نمرات امتحانات نهایی است. با توجه به اینکه نظام پیش دانشگاهی هنوز یک سال دیگر هم برقرار است سال آینده نیز نمرات این گروه از دانش آموزان تاثیر خواهد داشت.

وی گفت: قطعی یا مثبت بودن تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری، شهریورماه اعلام می شود.

رئیس سازمان سنجش درباره کدرشته های دانشگاه آزاد در پذیرش کنکور سراسری گفت: از سال ۹۳ که بحث آزمون سراسری دانشگاه آزاد به طور مشترک با دانشگاه های سراسری مطرح شد، انتخاب رشته دانشگاه آزاد به طور جداگانه در روزهایی که این دانشگاه اعلام می کند، انجام خواهد گرفت.

وی افزود: تاکنون آنچه که دانشگاه آزاد به صورت غیررسمی به سازمان سنجش اعلام کرده است انتخاب رشته دانشگاه آزاد درباره کنکور سراسری هفته آخر مردادماه آغاز می شود. این انتخاب رشته در سایت دانشگاه آزاد انجام می شود.

203

کد خبر: 823580

وب گردی

وب گردی