وضعیت تغذیه دانشجویان  مطلوب نیست/الگوهای غذایی دانشجویان باید با فرهنگسازی اصلاح  شود

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت:متاسفانه تغذیه جوانان و سایر گروه های سنی مطلوب نیست و مصرف بی رویه فست فودها ،نوشابه های گازدار ، مواد قندی، شیرینی ها و نمک از جمله مشکلاتی است که در تغذیه جوانان به ویژه دانشجویان وجود دارد.

دکتر زهرا عبدالهی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به وضعیت تغذیه دانشجویان ایرانی گفت: در این زمینه مطالعاتی که به طور اختصاصی که به بررسی وضعیت تغذیه دانشجویان پرداخته باشد، صورت نگرفته است اما با توجه به اینکه بیشتر دانشجویان از قشر جوان جامعه هستند می توان به مطالعاتی که به بررسی وضعیت تغذیه ای جوانان به تفکیک گروه های سن انجام شده است، استناد کرد.

وی ادامه داد: البته لازم به ذکر است در زمینه وضعیت تغذیه دانشجویان ممکن است مطالعاتی در قالب طرح یا پایان نامه در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی انجام شده باشد اما در سطح ملی مطالعاتی که به طور مجزا به بررسی وضعیت تغذیه ای دانشجویان پرداخته باشد وجود ندارد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت تغذیه جوانان گفت:متاسفانه تغذیه جوانان مانند تغذیه سایر گروه های سنی مطلوب نیست و مصرف بی رویه فست فودها ،نوشابه های گازدار ، مواد قندی، شیرینی ها و نمک از جمله مشکلاتی است که در تغذیه جوانان اللخصوص دانشجویان وجود دارد.

وی اضافه کرد: بنابراین اصلاح الگوهای غذایی دانشجویان باید از طریق فرهنگسازی و آموزش صورت گیرد تا مصرف قند و نمک را تا حدممکن کاهش داده و از مصرف فست فود ها و نوشابه های گازدار پرهیز کرده و میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنند.

701

کد خبر: 823601

وب گردی

وب گردی