ابراهیمیان: اکثریت اعضای شورای نگهبان در مراسم تحلیف حضور داشتند

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: از نظر بنده اکثریت اعضای شورای نگهبان در جلسه حضور داشتند و شرط مقرر در قانون اساسی که مربوط به ضرورت حضور اعضای شورای نگهبان است تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسکانیوز،نجات‌الله ابراهیمیان درباره اخبار منتشر شده مبنی بر غیبت 5 نفر از فقهای شورای نگهبان در جلسه تحلیف رئیس‌جمهوری و مخدوش بودن این مراسم، اظهار کرد: آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و آیت الله‌ سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقها شورای نگهبان و آقایان عباسعلی کدخدایی، محمدرضا علیزاده، محسن اسماعیلی، سید فضل‌الله موسوی، سام سوادکوهی‌فر و بنده به عنوان شش عضو حقوقدان شورای نگهبان در جلسه تحلیف رئیس‌جمهور حضور داشتیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: از نظر بنده اکثریت اعضای شورای نگهبان در جلسه حضور داشتند و شرط مقرر در قانون اساسی که مربوط به ضرورت حضور اعضای شورای نگهبان است تحقق پیدا کرده است و با توجه به اینکه اکثریت اعضای شورای نگهبان در جلسه تحلیف حضور داشتند این موضوع مصداق دارد که جلسه با حضور اعضای شورای نگهبان برگزار شده است.

وی تاکید کرد: قانون اساسی تفکیک فقها و حقوقدان‌ها ندارد و در اصل 121 قانون اساسی آمده است که رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبانتشکیل می شود سوگند یاد کرده و سوگند‌نامه را امضاء می‌‌کند. به این ترتیب با حضور 8 عضو از 12 عضو شورای نگهبان، مراسم تحلیف وجاهت قانونی لازم را داشته است.

ابراهیمیان با بیان اینکه شبهه به‌وجود آمده تا اندازه‌ای ناشی از تصاویر پخش شده است، گفت: اشکالی که در مراسم تحلیف وجود دارد این است که طراحی جایگاه‌ها، صندلی‌ها و تریبون‌ها باید به‌طور رسمی و ثابت، به‌نحوی باشد که جایگاه اعضای شورای نگهبان مشخص و بدون تغییر باشد تا با ارائه تصویر احراز تشکیل جلسه در هیات قانونی میسر باشد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: البته ما مجلس شورای اسلامی را سرزنش نمی‌کنیم چرا که روز گذشته روز پرکاری بود و مهمانان خارجی زیادی در جلسه حضور داشتند که سازماندهی آنها سخت بود.

منبع: آنا

302

کد خبر: 823620

وب گردی

وب گردی