جزئیات انتخاب رشته در دانشگاه‌آزاد اسلامی/ ملاک انتخاب رشته در دانشگاه آزاد بر اساس نمره و اولویت داوطلب است

دکتر علوی فاضل با  بیان اینکه پذیرش از طریق کنکور تنها در 3 درصد رشته های دانشگاه آزاد انجام می شود، گفت: ملاک انتخاب رشته در دانشگاه آزاد بر اساس نمره فرد و اولویت و علاقه مندی است که انتخاب می کند.

دکتر علوی فاضل سخنگوی دانشگاه‌آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص انتخاب رشته این دانشگاه گفت: طبق قانون سنجش و پذیرش و براساس قانون مصوب مجلس آزمون از طریق سازمان سنجش برگزار می شود.

وی افزود: داوطلبین مجاز به انتخاب رشته که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاداسلامی هستند باید انتخاب رشته جداگانه ای را در سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی Www.azmoon.org انجام دهند.

علوی فاضل خاطرنشان کرد: امسال تنها حدود 3 درصد رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی از طریق کنکور سراسری پذیرش می شود و 9 درصد پذیرش بدون آزمون و از طریق ثبت نام در سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی است.

سخنگوی دانشگاه‌آزاد اسلامی در خصوص رشته های با آزمون این دانشگاه گفت: رشته هایی که پذیرش در آنها از طریق کنکور سراسری صورت می گیرد شامل کلیه رشته محل های گروه علوم پزشکی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه ای و رشته های برتر گروه های علوم ریاضی، انسانی، هنر و زبان در تهران و مراکز استان است.

وی با اشاره به رقابت بالا دانشگاه آزاد اسلامی در پذیرش رشته های علوم پزشکی گفت: نمره قبولی داوطلبین در رشته های علوم پزشکی همان نمره ای است که در دانشگاه های دولتی پذیرش می شود که این نشان از کیفیت و رقابت بالای دانشگاه آزاد اسلامی است.

علوی فاضل تاکید کرد: داوطلبین لازم است براساس نتایج سازمان سنجش و کد شناسه ای که در کارنامه آن ها در خصوص دانشگاه آزاد تعریف شده در دوره زمانی که به زودی اعلام می شود به سامانه سنجش و پذیرش این دانشگاه مراجعه و انتخاب رشته انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: داوطلبین تنها می توانند در همان گروهی که کنکور داده اند انتخاب رشته انجام دهند.

علوی فاضل با بیان اینکه در فرآیند انتخاب رشته نیازی به پرداخت هزینه و مراجعه به مراکز مشاوره نیست، گفت: مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد آمادگی دارد تا به سوالات داوطلبین به صورت تلفنی با شماره گیری شماره 4743 و یا از طریق سایت مرکز سنجش دانشگاه‌ازاد پاسخ دهد.

سخنگوی دانشگاه‌آزاد اسلامی در پایان افزود: ملاک انتخاب رشته در دانشگاه آزاد بر اساس نمره فرد و اولویت و علاقه مندی است که انتخاب می کند.

203

کد خبر: 823632

وب گردی

وب گردی