ثبت ملی نهضت مشروطه ایران به مرکزیت تبریز

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اینکه تبریز در انقلاب مشروطه نقش به‌سزایی داشته، شایسته است که نهضت مشروطیت ایران به مرکزیت تبریز در دفتر تاریخ ثبت شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی،مرتضی آبدارمدیرکل میراث فرهنگى آذربایجان‌شرقی به چهار برنامه راهبردی پیش روی این اداره کل در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تبریز در انقلاب مشروطه نقش به‌سزایی داشته و با خون مطهر بزرگانی چون ثقه الاسلام، خیابانی، ستارخان و باقرخان در راه قانون خواهی رنگین شده است، لذا شایسته است که نهضت مشروطیت ایران به مرکزیت تبریز در دفتر تاریخ ثبت شود.

وی افزود: تدوین طرح جامع حفاظت از آثار تاریخی مشروطیت در تبریز و توسعه موزه‌داری مشروطیت در تبریز یکی از مهم‌ترین اولویت‌هاى اداره کل میراث فرهنگى است که برآنیم تا این مهم را با موفقیت محقق سازیم و در این راستا در تلاشیم که در آینده‌ای نزدیک خانه شهید شیخ محمد خیابانى نیز به مجموعه موزه‌های تبریز بیفزاییم.

آبدار با اشاره به سومین برنامه راهبردی این سازمان،گفت: راه‌اندازی گردشگری مشروطیت در تبریز در آستانه سال 2018 یکی دیگر از برنامه‌های مهم این سازمان تلقی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: آخرین برنامه راهبردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، برگزارى همایش ملی نهضت مشروطیت در سال 2018 است.

کد خبر: 823641

وب گردی

وب گردی