رسانه‌های خارجی درباره مراسم تحلیف روحانی چه گفتند؟

رسانه‌های خارجی دوازدهمین دوره مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران را پوشش دادند. سخنان روحانی درباره هشدار به ترامپ پیرامون برجام از نکات مورد اشاره در رسانه‌های خارجی بود.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم دوازدهمین دوره تحلیف ریاست جمهوری ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

شبکه الجزیره قطر در گزارشی جامع درباره مراسم تحلیف دیروز نوشت: حسن روحانی برای دومین بار سوگند ریاست جمهوری خورد. در هفته‌های گذشته ایالات متحده اقدام به اعمال تحریم‌های جدید علیه افراد و نهادهای ایرانی کرد و تهران را به نقض توافق هسته‌ای موسوم به برجام متهم کرد.

روحانی در سخنرانی خود در این باره با انتقاد از تحریم‌های آمریکا، گفت: امروز زمان رونمایی از مادر بمب‌ها نیست و به جای آن باید از مادر مذاکرات رونمایی کرد.

الجزیره در ادامه به حضور فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف روحانی اشاره کرد و نوشت: موگرینی به ادامه روابط مستحکم با ایران علی رغم فشارهای آمریکا تاکید دارد. پیش از مراسم تحلیف نیز در دیدار روحانی و موگرینی، دو طرف بر اجرای قدرتمند برجام تاکید کردند.

روزنامه ایندیپندنت انگلیس نیز در مطلبی با اشاره به سخنان روحانی در مراسم تحلیف نوشت: رییس جمهور ایران به ترامپ هشدار داد اگر بخواهد توافق هسته‌ای ایران را خدشه دار کند، عمر سیاسی خود را به خطر انداخته است.

این روزنامه انگلیسی با تاکید بر حضور گسترده مقامات خارجی در این مراسم نوشت: بیش از یکصد مقام از سرتاسر جهان در مراسم تحلیف روحانی شرکت کردند.

هفته‌نامه تایم آمریکا نیز در مطلبی نوشت: حضور فدریکا موگرینی در مراسم تحلیف روحانی نشان‌دهنده حمایت اروپا از توافق هسته‌ای ایران در برابر مخالفت‌های ترامپ بود.

شبکه های تلویزیونی الجزیره مباشر، المیادین، رویترز لایو و ای پی تی ان و شبکه های تلویزیونی الاخباریه سوریه مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران را به صورت مستقیم پخش کردند. همچنین شبکه پرس تی وی، العالم و المنار لبنان مراسم تحلیف را پوشش کامل خبری دادند.

کد خبر: 823671

وب گردی

وب گردی